آشنایی با علائم سرطان سینه و علت آن

سرطان سینه - Breast cancer

سرطان سینه یکی از انواع سرطان‌ها است که در ناحیه پستان رشد می‌کند و در صورت عدم درمان می‌تواند سایر اعضای بدن را به خود درگیر کند. خوشبختانه باید بگوییم پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه درمان این بیماری رخ داده است. شناخت نشانه‌ها و علائم ناشی از سرطان سینه برای همه ضروری است. به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب به بررسی این بیماری بپردازیم.

سرطان سینه چیست؟

اگر سلول‌های واقع شده در ناحیه پستان از فرآیند رشد و مرگ سلولی خارج شوند و به صورت غیر طبیعی تکثیر یابند، گفته می‌شود سرطان سینه رخ داده است. این بیماری یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها است که در صورت عدم درمان درست و به موقع می‌تواند خطر مرگ را برای فرد بیمار به دنبال داشته باشد.

در سراسر جهان میلیون‌ها نفر به این عارضه مبتلا شده‌اند. به همین دلیل دانشمندان به دنبال یافتن راهکارهایی موثر برای درمان یا کاهش علائم ناشی از آن باشند.

خوشبختانه باید بگوییم طب سنتی راهکارهای بسیاری را برای درمان سرطان سینه و کمک به کاهش علائم ناشی از این بیماری در نظر گرفته است.

سرطان سینه در مردان

یکی از سوالات بسیار شایعی که توسط افراد مختلف مطرح می‌گردد این است که آیا مردان هم سرطان سینه می‌گیرند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، مردان نیز ممکن است به بیماری سرطان سینه مبتلا شوند اما این بیماری در مردان بسیار نادر است. تقریبا ۱ درصد مبتلایان به سرطان سینه آقا هستند.

سرطان سینه در زنان

برخلاف آقایان، بانوان بسیار در خطر سرطان سینه هستند. به گونه‌ای که گفته می‌شود سرطان پستان شایع‌ترین سرطان زنانه است. انجام آزمایش‌های منظم سالانه به خصوص در بانوان بالای 30 سال می‌تواند به تشخیص این عارضه بسیار کمک کند.

معرفی انواع سرطان سینه

سرطان سینه انواع مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سرطان سینه تهاجمی و سرطان سینه غیر تهاجمی اشاره کرد. سرطان‌های تهاجمی از طریق خون و لنف به دیگر نقاط بدن منتقل می‌شود اما سرطان‌های غیر تهاجمی قدرت انتقال به دیگر نقاط بدن را ندارند. آنژیوسارکوم، کارسینوم آدنوکیستیک، کارسینوم متاپلاستیک و سارکوم پستان از دیگر سرطان‌های پستان هستند که معمولا نسبت به دو گزینه اول نادرترند.

علائم سرطان سینه

بیمارانی که به سرطان سینه مبتلا می‌شوند، ممکن است در ابتدا علائمی مانند خارش، ترشح مایعات از سینه، تغییر در رنگ، احساس درد و سفتی، تغییرات وزنی، احساس خستگی و… را تجربه کنند.‌

این علائم معمولا با پیشرفت بیماری بیشتر خواهد شد.

علائم سرطان سینه بدخیم

اگر سرطان سینه بدخیم باشد، بیمار ممکن است علائم زیر را تجربه کند:

  • درد در پستان
  • قرمزی، خارش و سوزش پوست سینه
  • تورفتگی نوک سینه
  • زخم شدن نوک سینه
  • تغییر شکل پستان
  • ایجاد توده در پستان، بازو و ترقوه
  • مشاهده ترشحات نوک سینه

علت سرطان سینه

علت بیماری سرطان سینه به طور دقیق تاکنون مشخص نگردیده است. اعتقاد بر این است که فاکتورهای ژنتیکی و محیطی در کنار یکدیگر موجب پدید آمدن این بیماری می‌شوند. افرادی که در خانواده فردی مبتلا به این بیماری را دارند، کسانی که استرس و اضطراب شدیدی را تجربه می‌کنند و همچنین دوستانی که الگوی خواب و تغذیه نامناسب دارند، بیشتر در خطر ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرند.

تشکیل سرطان سینه - Breast cancer formation

درد سرطان سینه چگونه است؟

متاسفانه باید بگوییم در بیشتر مواقع سرطان سینه بدون درد یا همراه با دردی خفیف شروع می‌شود. همین موضوع نیز باعث می‌گردد تا تشخیص کمی طول بکشد و زمان طلایی درمان از دست رود. به همین دلیل بررسی‌های سالانه و انجام ماموگرافی برای جلوگیری از این عارضه پیشنهاد می‌شود.

تست سرطان سینه در منزل

برای تشخیص سرطان سینه در منزل کافی است انگشتان دست خود را به صورت دایره‌ای بر روی بافت پستان بکشید و فشار وارد کنید. این حرکت را در جهات مختلف انجام دهید و در صورت اینکه توده یا هر چیز شک برانگیزی را احساس کردید به پزشک مراجعه کنید تا اقدامات تشخیصی لازم صورت گیرد. فراموش نکنید که زمان نقش بسیار زیادی در درمان موثر این عارضه خواهد داشت.

مدت زمان درمان سرطان سینه

مدت زمان لازم برای درمان سرطان سینه بسته به میزان پیشرفت بیماری، سن بیمار، شرایط جسمی و روحی وی و همچنین درمان‌های در نظر گرفته شده برای او متفاوت است. معمولا اگر در ابتدای بیماری تشخیص صورت گیرد، فرایند درمان و بهبودی حداقل یک سال زمان نیاز خواهد داشت. در طی این یک سال از مجموعه روش‌های درمانی برای کمک به فرد بیمار استفاده می‌گردد.

مواد غذایی مفید برای سرطان سینه

داشتن یک رژیم غذایی سالم نقش فراوانی در درمان و بهبودی سرطان سینه خواهد داشت. به همین دلیل ضروری است بدانید مواد غذایی زیر برای تسریع روند بهبود سرطان سینه مفید هستند:

  • ماهی سالمون
  • انواع سبزیجات به خصوص جعفری، اسفناج
  • کنگر
  • عسل
  • هلو، انگور، تمشک
  • مرکبات
  • حبوبات
  • گردو و بادام
  • انجیر

توجه داشته باشید، مواد غذایی مفید ذکر شده تنها چندین مورد از مواد غذایی است که برای درمان این بیماری مفید هستند.

پیشگیری از سرطان سینه با روغن زیتون

روغن زیتون یکی از مهم‌ترین و در عین حال مفیدترین روغن‌های گیاهی است که در طب سنتی مصرف آن بسیار پیشنهاد می‌شود. یکی از مهم‌ترین خواصی که برای این روغن فوق‌العاده در نظر گرفته شده جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه است. دلیل این امر را می‌توان وجود آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این روغن فوق‌العاده دانست. این روغن می‌تواند نقش فراوانی در تنظیم چرخه سلولی داشته باشد.

جالب است بدانید که مصرف موضعی روغن زیتون و ماساژ سینه‌ها با این روغن نیز می‌تواند در کاهش سرطان پستان موثر باشد. بیماران در طول بیماری خود با هدف کاهش درد ناشی از این عارضه می‌توانند از این روغن خاص استفاده کنند.

 ارده نارگیل برای پیشگیری سرطان سینه

فیبر و سلنیوم موجود در ارده نارگیل آن را به یک غذای فوق‌العاده برای کاهش خطر سرطان سینه تبدیل کرده است. اگر در فامیل‌های درجه یک یا دو شاهد سرطان سینه هستید و می‌خواهید ریسک ابتلا به این عارضه در خود را کاهش دهید، کافی است حداقل در هفته 3 بار ارده نارگیل نوش جان کنید تا شاهد نتایجی فوق‌العاده بر روی سلامت خود باشید.

مصرف عسل برای سرطان سینه

عسل به واسطه دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های فراوان و ویتامین A به عنوان یک ضد سرطان سینه قوی عمل می‌کند و می‌تواند علائم ناشی از این عارضه را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

عسل همچنین با تقویت سیستم ایمنی می‌تواند بدن را در برابر این سرطان و دیگر بیماری‌ها مقاوم سازد. مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری عسل می‌تواند به سلامت جسمی و روحی کمک بسیاری کند.

درمان سرطان سینه - Breast cancer treatment

 فواید شیره انگور در زمان پرتو درمانی

بیمارانی که پرتو درمانی را برای کاهش علائم ناشی از سرطان انتخاب می‌کنند، معمولا پس از درمان شاهد عوارضی چون درد و اختلالات خواب خواهند بود. طبق گفته متخصصان طب سنتی مصرف شیره انگور در زمان پرتو درمانی می‌تواند عوارض جانبی ناشی از این روش درمانی را کاهش دهد و خواب فرد را بهبود بخشد.

بهترین محصولات زادمهر برای سرطان سینه

در فروشگاه زادمهر محصولاتی ارگانیک و با کیفیت برای استفاده با هدف درمان بیماری‌های مختلف زیر نظر متخصصان خبره طب سنتی تولید می‌شود‌. افرادی که از بیماری سرطان سینه رنج می‌برند، می‌توانند از محصولاتی چون روغن زیتون زادمهر، عسل زادمهر، ارده نارگیل زادمهر و شیره انگور زادمهر برای دستیابی به بهبودی و کاهش علائم این بیماری استفاده کنند. لازم است بدانید اصالت و کیفیت تمامی محصولات در زادمهر تضمین شده است.

 

لینک منابع علمی:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9854687/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5044790/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29495598/

 

ارزیابی محصولات زادمهر توسط پزشکان - evaluation of Zaadmehr products by doctors

سبک زندگی سالم را با این محصولات آغاز کنید.

در صورتی که خواهان مشورت با پزشک هستید، می‌توانید پزشکان و متخصصین طب سنتی که با زادمهر همکاری می‌کنند را با زدن دکمه زیر مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *