درمان فشار خون

درمان فشار خون - Blood pressure treatment

فشار خون بالا یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که در سالیان اخیر افراد بسیار زیادی را به خود درگیر کرده است. متاسفانه باید بگوییم با وجود پیشرفت‌های بسیار علم پزشکی تا کنون هیچ داروی شیمیایی موثری که بتوان با استفاده از آن بدون عارضه به درمان فشار خون پرداخت و آن را پایین آورد، وجود ندارد؛ اما طب سنتی راهکارهایی دارد که با استفاده از آن می‌توان این عارضه دردناک را به طور قابل توجهی کنترل کرد.

عسل به عنوان یک معجون شفا بخش می‌تواند در درمان بیماری‌های فراوانی مفید باشد. یکی از این بیماری‌ها فشار خون بالا است که با خواص درمانی عسل میتوان آن را مهار کرد. اگر شما نیز از این عارضه رنج می‌برید و به دنبال یک راهکار مطمئن برای کاهش علائم این عارضه هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید است.

پایین آوردن فشار خون بالا فوری

گاهی مواقع دیده می‌شود که در برخی شرایط فرد نیاز دارد به سرعت فشار خون را پایین بیاورد و به هر دلیلی نمی‌خواهد از داروهای شیمیایی مضر استفاده کند. در چنین شرایطی استفاده از عسل ارگانیک می‌تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد و به نرمال شدن فشار خون بسیار کمک کند.‌ (لینک منبع علمی)

البته اگر به فشار خون مزمن مبتلا هستید، بهتر است قبل از هر گونه خود درمانی با متخصصانی که در زمینه طب سنتی فعالیت دارند، مشورت کنید تا بهترین برنامه برای درمان شما تنظیم شود.

درمان فشار خون با عسل - Blood pressure treatment with honey

پایین آوردن سریع فشار خون بالا در منزل

اگر به دنبال یک راهکار موثر و بدون عارضه برای پایین آوردن سریع فشار خون بالا در منزل هستید، کافی است مقداری عسل را با آب جوش یا چای ترکیب کرده و نوش جان کنید.

نوش جان کردن دمنوش عسل به طور منظم می‌تواند به کسانی که از این عارضه رنج می‌برند، بسیار کمک کند.

علائم فشار خون بالا

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در رابطه با فشار خون بالا مطرح می‌شود، این است که عارضه نام برده با چه علائمی همراه است؟

توجه داشته باشید که بسیاری از افراد مبتلا به فشار خون بالا هیچ علامتی ندارند. به همین دلیل، مهم است که به طور منظم فشار خون خود را بررسی کنید. با این وجود برخی از افراد ممکن است علائمی مانند سردرد و سرگیجه، درد قفسه سینه، خستگی، تاری دید و خونریزی بینی را تجربه کنند.

علائم فشار خون بالا در زنان

فشار خون بالا در زنان می‌تواند با علائم زیر خود را نشان دهد:

  • تغییرات خلقی
  • مشکلات خواب
  • افزایش وزن ناگهانی
  • درد در پاها
  • سردرد
  • خونریزی بینی
  • تنگی نفس
  • درد قفسه سینه
  • تعریق

فشار خون بالا زنان - Women high blood pressure

قاتل فشار خون بالا

در طب سنتی عسل به عنوان یکی از مهم‌ترین قاتلان فشار خون بالا در نظر گرفته می‌شود. با این وجود مصرف مواد خوراکی دیگری مانند زنجبیل، اسفناج، گریپ فروت و… در کنار عسل می‌تواند به درمان بهتر است عارضه کمک کند.

این نکته را در نظر داشته باشید که عسل زمانی برای فشار خون مفید است که اصل باشد.

قرص فشار خون

قرص‌های فشار خون برای کاهش فشار خون بالا استفاده می‌شوند. انواع مختلفی از قرص‌های فشار خون وجود دارد که هر کدام به روش‌های مختلفی عمل می‌کنند.

از مهم‌ترین این قرص‌ها می‌توان به دیورتیک‌ها، مسدود کننده‌های بتا، مهارکننده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) و مسدود کننده‌های گیرنده آنژیوتانسین اشاره کرد.

توجه داشته باشید که قرص‌های نام برده حاوی مواد شیمیایی است که ممکن است به سلامت فرد آسیب برساند. به همین دلیل توصیه می‌شود با مصرف عسل و پیگیری روش‌های درمان این عارضه در طب سنتی به کنترل آن کمک کنید.

درمان فشار خون پایین در منزل

آن دسته از دوستانی که به دنبال درمان فشار خون پایین در منزل هستند، می‌توانند دو قاشق چای خوری عسل را با مقداری آب هویج ترکیب کرده و به صورت ناشتا نوش جان کنند. مصرف این معجون تاثیر فوق‌العاده‌ای در تنظیم فشار خون پایین فرد دارد و می‌تواند در رفع سرگیجه و درمان کبد و کلیه نیز موثر باشد. (لینک منبع علمی)

فشار خون بالا چند است؟

همان گونه که پیش‌تر اشاره شد، فشار خون ۱۲۰/۸۰ میلی‌متر جیوه به عنوان فشار خون نرمال در نظر گرفته می‌شود. بنابراین مقادیر بالاتر از این اعداد می‌تواند نشان دهنده بالا بودن فشار خون باشد.

توجه داشته باشید که فشار خون بالای ۱۴۰/۹۰ میلی‌متر جیوه نشان دهنده نیاز شما به دریافت خدمات درمانی برای کاهش فشار خون است.

فشار خون نرمال

فشار خون نرمال به عنوان فشار خونی تعریف می‌شود که در محدوده سلامتی قرار دارد. به طور کلی، فشار خون نرمال زمانی است که فشار خون سیستولیک کمتر از 120 و فشار خون دیاستولیک کمتر از 80 میلی‌متر جیوه باشد.

فشار خون سیستولیک به فشاری گفته می‌شود که قلب در هنگام تپش به دیواره رگ‌ها وارد می‌کند. در مقابل نیز  فشار خون دیاستولیک فشاری است که قلب در هنگام استراحت به دیواره رگ‌ها وارد می‌‌نماید.

توجه داشته باشید که حفظ فشار خون در محدوده نرمال از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا فشار خون بالا می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، بیماری‌های کلیوی و سایر مشکلات سلامتی را افزایش دهد.

جدول فشار خون نرمال در سنین مختلف

در سنین مختلف فشار خون افراد متفاوت است. به همین دلیل ضروری است که در هنگام بررسی فشار خون به سن فرد نیز توجه داشته باشید. در جدول زیر فشار خون نرمال برای هر فرد با توجه به سن او را بررسی خواهیم کرد:

سن فشار خون سیستولی فشار خون دیاستولی
سن ۱۸ تا ۳۹ سال ۱۱۰/۶۸ mm Hg ۱۱۹/۷۰ mm Hg
سن ۴۰ تا ۵۹ سال ۱۲۴/ ۷۷ mm Hg ۱۲۴/ ۷۷  mm Hg
سن بالای ۶۰ سال ۱۳۹/۶۸ mm Hg ۱۳۳/۶۹ mm HG
نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ سال ۱۱۲-۱۲۸  mm hg ۶۶-۸۰ mm hg
کودکان ۷ تا ۱۲ سال ۹۷/۱۱۲ mm hg ۷۱/۵۷ mm hg
کودکان ۵ تا ۷ سال ۹۵/۱۱۰ mm hg ۷۰/۵۶ mm hg
کودکان ۲ تا ۴ سال ۹۵/۱۰۵ mm hg ۶۶/۵۳/mm hg
نوزادان ۷۸/۱۰۵ mm hg ۶۶/۵۳ mm hg
نوزادان زیر یک ماه ۹۰/۶۰ mm hg ۲۰/۶۶ mm hg

علت بالا رفتن ناگهانی فشار خون

دلایل بسیاری ممکن است موجب بالا رفتن ناگهانی فشار خون شوند. از مهم‌ترین این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف دخانیات و الکل
  • تغذیه نامناسب
  • چاقی زیاد و اضافه وزن
  • ژنتیک
  • مصرف نمک زیاد
  • پیری و کهولت سن
  • ابتلا به بیماری‌های خاص
  • استرس و فشار روانی
  • کم تحرکی

آیا عسل فشار خون را بالا میبرد؟

عسل و دمنوش‌هایی که عسل را در خود جای داده‌اند نه تنها موجب افزایش فشار خون نمی‌شوند، بلکه به تنظیم و نرمال کردن آن نیز کمک می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا متخصصان استفاده از این ماده خوراکی را به تمامی کسانی که از این عارضه رنج می‌برند، توصیه می‌کنند.

عسل برای درمان فشار خون بالا - Honey for high blood pressure treatment

عسل برای فشار خون بالا

مصرف عسل به صورت ناشتا و همچنین ترکیب عسل و گلاب برای ساخت یک دمنوش خانگی می‌تواند نقش فراوانی در کنترل فشار خون داشته باشد. به عبارتی می‌توان گفت هر چه از خواص عسل گفته شود، کم است. این ماده خوراکی در کاهش علائم ناشی از فشار خون بالا نیز موثر می‌باشد.

آبلیمو و عسل برای فشار خون

آبلیمو و عسل هر دو دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی هستند و می‌توانند به کنترل فشار خون کمک کنند. به همین دلیل نیز متخصصان طب سنتی توصیه دارند این دو ماده خوراکی را با یکدیگر مخلوط کرده و به صورت ناشتا و قبل از خواب برای درمان فشار خون مصرف کنید. (لینک منبع علمی)

توجه داشته باشید که مصرف این معجون فوق‌العاده می‌تواند در یک بازه زمانی کوتاه نتایج دلخواهی را برای فرد ایجاد کند.

عسل زادمهر

عسل زادمهر یک محصول ارگانیک و با کیفیت است که اصالت آن با بررسی‌های علمی اثبات شده است. به همین دلیل می‌توانید به راحتی و بدون هیچ گونه نگرانی این محصول را خریداری کنید.

گواهی‌های آزمایش عسل‌های درمانی زادمهر

توجه داشته باشید که در اثر نظارت متخصصان طب سنتی بر ساخت این محصول برای اهداف درمانی، کیفیت آن به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

ارزیابی محصولات زادمهر توسط پزشکان - evaluation of Zaadmehr products by doctors

سبک زندگی سالم را با این محصولات آغاز کنید.

در صورتی که خواهان مشورت با پزشک هستید، می‌توانید پزشکان و متخصصین طب سنتی که با زادمهر همکاری می‌کنند را با زدن دکمه زیر مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *