خواص درمانی عسل

خواص درمانی عسل - Honey treatment

عسل یکی از محصولات زنبور عسل می‌باشد که به دلیل طعم فوق‌العاده و همچنین خواص درمانی بسیار از زمان‌های قدیم تاکنون بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

از قدیم الایام در طب و پزشکی از این ماده خوراکی برای درمان عارضه‌های مختلف استفاده شده است. به همین دلیل نیز متخصصان طب سنتی مصرف عسل را به بسیاری از بیماران توصیه می‌کنند.

اگر دوست دارید در رابطه با خواص درمانی عسل اطلاعات بیشتری به دست آورید، مطالعه این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود.‌

درمان قطعی سینوزیت با عسل

مصرف خوراکی و موضعی عسل می‌تواند به رقیق شدن مخاط، کاهش التهاب و مبارزه با عفونت‌های باکتریایی و قارچی که می‌توانند باعث سینوزیت شوند، کمک کند. به همین دلیل نیز گفته می‌شود که این ماده به دلیل خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی می‌تواند موجب تسکین علائم سینوزیت شود.

البته بهتر است افراد در هنگام مواجه با این مشکل حتما با متخصصان طب سنتی نیز مشورت داشته باشند.

عسل درمانی برای سینوزیت - Sinusitis honey treatment

عسل و سرگیجه

سرگیجه می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. بیشتر سرگیجه‌ها به دلیل ضعف ایجاد می‌شوند.‌ خوشبختانه باید بگوییم امکان کنترل سرگیجه با مصرف عسل فراهم است. اگر کم بنیه هستید و به همین دلیل سرگیجه دارید، بهتر است با متخصص مشورت کنید و مصرف عسل را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا بتوانید از اثرات آن برخوردار شوید.

درمان آفت دهان با عسل

آفت دهان، زخم‌های کوچک و دردناکی هستند که در داخل دهان یا روی زبان ایجاد می‌شوند. این زخم‌ها معمولا به صورت گرد یا بیضی هستند و با یک هاله‌ی سفید یا زرد احاطه شده‌اند.

تحقیقات نشان داده است که مصرف عسل می‌تواند نقش بسیار زیادی در کاهش علائم این عارضه داشته باشد. بنابراین اگر به سلامت جسمی خود اهمیت می‌دهید، بهتر است همین امروز مصرف عسل را آغاز کنید.

درمان عفونت لثه با عسل

عفونت لثه یکی از بیماری‌های دردناک دهان و دندان محسوب می‌شود که در طب شیمیایی نمی‌توان آن را به راحتی درمان کرد. اما تحقیقات متخصصان طب سنتی نشان داده است که کافی است برای درمان این عارضه مقداری عسل را بر روی لثه ماساژ دهید.

خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی عسل در درمان این عارضه بسیار کمک کننده خواهد بود.

درمان وزوز گوش با عسل

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما درمان عسل حتی می‌تواند برای وزوز گوش نیز مفید باشد. البته لازم است بدانید که در بیشتر مواقع دلیل وزوز گوش عفونت است. در چنین شرایطی مصرف عسل می‌تواند با کنترل و درمان عفونت به بهبود این عارضه کمک شایانی کند. بهتر است قبل از مصرف عسل با هدف درمان وزوز گوش حتما با متخصصان طب سنتی مشورت داشته باشید.

درمان معده درد با عسل

اگر معده درد دارید و می‌خواهید هر چه سریع‌تر این عارضه را درمان کنید، بهتر است مصرف عسل را در رژیم غذایی خود قرار دهید. عسل به دلیل دارا بودن خواص آنتی باکتریایی می‌تواند باکتری‌های مضر سیستم گوارش شما را از بین ببرد و اینگونه به سلامت‌تان کمک کند.

البته متخصصان توصیه می‌کنند که قبل از مصرف عسل برای درمان معده درد سعی کنید علت ایجاد درد در این عضو را بیابید و سپس یک برنامه درمانی فوق‌العاده برای آن تنظیم کنید.

عسل درمانی برای معده درد - Eating honey to treat stomach ache

درمان صد درصد رفلاکس معده با عسل

بازگشت اسید معده به سمت دهان یک عارضه شایع است که از آن به عنوان رفلاکس یاد می‌شود. تجربه این عارضه برای بسیاری از افراد ممکن است سخت و دشوار باشد. به همین دلیل متخصصان سعی می‌کنند راهکارهایی را در جهت کنترل، درمان و بهبود این عارضه پیشنهاد کنند.

یکی از بهترین راهکارهای پیشنهاد شده توسط متخصصان طب سنتی برای درمان این عارضه مصرف عسل است.

درمان سوزش معده با عسل

سوزش معده یکی دیگر از عوارضی است که با مصرف عسل درمان می‌شود. برای استفاده از عسل برای این منظور، می‌توانید یک قاشق چای‌خوری عسل را به طور مستقیم میل کنید. همچنین می‌توانید عسل را به چای یا نوشیدنی‌های دیگر اضافه کرده و سپس نوش جان نمایید.

عسل برای نفخ شکم

نفخ شکم یکی از اختلالات گوارشی است که می‌تواند برای بسیاری از افراد سخت و دردناک باشد. خوشبختانه طب سنتی اثبات کرده است که با مصرف عسل و قرار دادن این ماده خوراکی در رژیم غذایی خود می‌توانید نقش بسیار زیادی در درمان درمان نفخ شکم و کاهش این عارضه داشته باشید.

درمان پروستات با عسل

عسل به دلیل خواص ضد التهابی (منبع تحقیق) و آنتی اکسیدانی که دارد، می‌تواند به بهبود علائم پروستات کمک کند. مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری عسل می‌تواند موجب کاهش التهاب پروستات و بهبود جریان ادرار شود. همچنین عسل می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت‌های پروستات نیز یاری رساند.

البته لازم به ذکر است که عسل به تنهایی نمی‌تواند پروستات را درمان کند و برای درمان قطعی این بیماری باید به پزشک مراجعه کرد.

عسل برای درد بیضه

اگر از درد بیضه رنج می‌برید، ضروری است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید و در کنار درمان‌های در نظر گرفته شده، مصرف موضعی عسل (منبع تحقیق) را نیز فراموش نکنید.

عسل می‌تواند با کاهش التهاب به تسکین درد بیضه‌ها بپردازد.

درمان شقاق مقعدی با عسل

شقاق مقعدی، که به عنوان فیشر نیز شناخته می‌شود، یک پارگی یا زخم کوچک در پوست نازک اطراف مقعد است. این عارضه می‌تواند در اثر موارد مختلفی مانند یبوست، زایمان و یا اسهال مزمن ایجاد شود. این عارضه دردناک گاهی حتی ممکن است زندگی فرد را برای چند مدت مختل کند‌.

خوشبختانه با مصرف خوراکی و موضعی عسل می‌توان نقش بسیار زیادی در کنترل و حتی درمان این بیماری ایفا کرد.

درمان بواسیر با عسل

از دیگر عارضه‌هایی که با مصرف موضعی عسل می‌توان موجب بهبود آن شد، می‌توان به بواسیر اشاره کرد. بواسیر از جمله عارضه‌های دردناکی است که در طب شیمیایی برای درمانش باید بسیار هزینه کرد اما طب سنتی بر این باور است که مصرف موضعی عسل می‌تواند نقش بسیار زیادی در این عارضه داشته باشد.

درمان عفونت مثانه با عسل

عفونت مثانه یا سیستیت، التهاب مثانه ناشی از رشد و جایگزینی عامل بیماری‌زا در آن است. این بیماری در زنان شایع‌تر از مردان است و علائمی مانند سوزش ادرار، تکرر ادرار، احساس فوریت در دفع ادرار و گاه احتباس ادراری را به دنبال دارد. شایع‌ترین عامل عفونت مثانه، باکتری‌های گرم‌منفی هستند و تشخیص قطعی آن با بررسی و کشت ادرار انجام می‌شود. خوشبختانه با مصرف موضعی عسل می‌توان این عارضه را به طور قابل توجهی کنترل کرد. البته بهتر است برای درمان این بیماری حتما به پزشک مراجعه کنید تا یک برنامه درمانی هدفمند برای شما تنظیم شود.

درمان زخم باز با عسل

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما حتی زخم‌های باز را نیز می‌توان با مصرف عسل درمان کرد. البته به شرطی که از عسل اصل استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است نتایج دلخواه حاصل نشود.

شما با مصرف موضعی و خوراکی اصل طبیعی می‌توانید نقش بسیاری در کنترل و درمان زخم‌های باز ایفا کنید.

گفتنی است که با استفاده از عسل (منبع تحقیق) حتی می‌تواند جای زخم و اسکار را نیز از بین برد.

عسل برای درمان زخم - honey for wound treatment

درمان فیستول با عسل

فیستول یا ناسور، در واقع یک مجرای غیرطبیعی است که بین دو اندام یا دو بخش جداگانه از بدن ایجاد می‌شود. این مجرا می‌تواند بین دو عضو داخلی، دو بخش از یک عضو داخلی یا بین یک عضو داخلی و پوست ایجاد شود.

خوشبختانه باید بگوییم که امکان از بین بردن این عارضه با مصرف عسل فراهم است. برای استفاده از عسل برای درمان فیستول، می‌توانید یک تکه پنبه را به عسل آغشته کرده و آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی محل فیستول قرار دهید. این کار را 2 تا 3 بار در روز تکرار کنید. مصرف خوراکی عسل نیز در این زمینه می‌تواند بسیار مفید باشد.

معرفی عسل زادمهر

عسل زادمهر یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین عسل‌های طبیعی بازار است که همگی همراه با نتایج آزمایشگاهی عرضه می‌شوند. عسل‌های درمانی زادمهر به دلیل اصالت اثبات شده (شناسنامه زنبوردار و نتایج آزمایشگاهی) توانسته‌اند، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کنند. عسل‌های زادمهر را می‌توان به چندین دسته عسل زعفران درمانی، عسل عناب درمانی و عسل کوهستان درمانی تقسیم‌بندی کرد.

مزایای مصرف عسل زادمهر

عسل‌های زادمهر به دلیل کیفیت بالا نه تنها طعمی خوب و لذت بخش دارند، بلکه می‌توانند در درمان و کنترل بیماری‌های فراوانی مورد استفاده قرار گیرند. با استفاده از این عسل‌ها می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کرده و کمتر در خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار گیرد. این عسل همچنین به کنترل و درمان بیماری‌هایی مثل سرطان، سرماخوردگی، اختلالات گوارشی و قلبی نیز کمک خواهد کرد.

ارزیابی محصولات زادمهر توسط پزشکان - evaluation of products by doctors

نتایج آزمایش عسل‌های درمانی زادمهر

نتایج آزمایش‌های عسل‌های درمانی زادمهر نشان می‌دهد که در فرایند تولید این عسل‌ها از هیچ گونه شهد مصنوعی استفاده نشده و عسل ۱۰۰ درصد ارگانیک است. محصولات زادمهر به دلیل همکاری مستقیم زادمهر با پزشکان و متخصصان طب سنتی، با کیفیت درجه ۱ و اهداف درمانی تولید و عرضه می‌شوند.

سبک زندگی سالم را با این محصولات آغاز کنید.

در صورتی که خواهان مشورت با پزشک هستید، می‌توانید پزشکان و متخصصین طب سنتی که با زادمهر همکاری می‌کنند را با زدن دکمه زیر مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *