سرکه انگبین با سکنجبین چه تفاوتی دارد؟

سرکه انگبین با سکنجبین چه تفاوتی دارد؟ - The difference between Angbin and Skanjbin

با اینکه گاهی برخی از افراد سرکه انگبین و سکنجبین را با یکدیگر یکسان می‌دانند اما باید بدانید این دو دارای تفاوت‌هایی است که آن‌ها را نسبت به یکدیگر مجزا می‌کند.

این تفاوت‌ها باعث می‌شود تا این سوال مطرح شود که کدام یک بهتر است و خواص درمانی بیشتری دارد؟

در پاسخ به این سوال مهم باید بگوییم که هم سکنجبین و هم سرکه انگبین در طب سنتی از خواص دارویی فراوانی برخوردارند و توصیه‌های بسیاری به مصرف آن‌ها صورت می‌گیرد.

اگر اطلاعات چندانی در رابطه با این دو دارو ندارید و می‌خواهید به واسطه شناختی که به دست می‌آورید، تصمیم بگیرید کدام یک گزینه بهتری برای مصرف است، مطالعه این مطلب مختص شما است.

خواص سرکه انگبین

سرکه انگبین یک داروی بسیار موثر برای کاهش غلظت خون محسوب می‌شود که می‌تواند در بهبود عملکرد سیستم گوارش موثر باشد و احتمال ابتدا به بیماری‌های گوارشی را به حداقل برساند.

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در سرکه انگبین باعث می‌شود تا مصرف آن برای افرادی که به دنبال چربی سوزی هستند و کسانی که از بیماری‌های کبد و کلیه رنج می‌برند، بسیار موثر باشد.

کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، درمان افسردگی و همچنین پاکسازی مجاری ادراری از دیگر خواص سرکه انگبین است که آن را به یک گزینه مناسب برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها تبدیل کرده است. (لینک منبع علمیلینک منبع علمی 2)

خواص سکنجبین

شربت سکنجبین می‌تواند یک داروی بسیار قوی برای افزایش نجات و سرزندگی باشد و به کاهش دل درد و سایر مشکلات گوارشی کمک کند.

رفع نفخ و گرمازدگی، پاکسازی سموم بدن و همچنین برطرف کردن تشنگی از دیگر خواص سکنجبین محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که سکنجبین خواص درمانی بسیار بیشتری دارد و برای درمان طیف گسترده‌تری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد اما ما به دلیل محدودیت زمانی ترجیح می‌دهیم تنها چندین مورد از این مزایا را بیان کنیم.

طبع سرکه انگبین و سکنجبین

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که میان سکنجبین و سرکه انگبین دیده می‌شود، مربوط به طبع آن‌ها است. به طور کلی می‌توان گفت سرکه انگبین دارای طبعی میانه است و به همین دلیل نیز اکثر افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. این در حالی است که سکنجبین طبع گرم و خشکی دارد.‌

The difference between the temperament of Saqanjbin and Angbin vinegar - تفاوت مزاج سکنجبین و سرکه انگبین

خشکی طبع سکنجبین باعث شده است تا برخی از افراد در مصرف آن با محدودیت‌هایی مواجه باشند. این در حالی است که هیچ محدودیتی در مصرف سرکه انگبین مشاهده نمی‌شود.

تفاوت سرکه انگبین با سکنجبین چیست؟

سرکه انگبین و سکنجبین دو شربت سنتی و پرطرفدار در ایران هستند که قدمتی دیرینه دارند و در طب سنتی نیز جایگاهی ویژه دارند. با وجود شباهت‌های ظاهری و طعم مشترک، تفاوت‌هایی میان این دو نوشیدنی وجود دارد که نمی‌توان از آن غافل شد.‌

به عنوان مثال در تهیه سرکه انگبین از انگبین یا عسل طبیعی به عنوان ماده شیرین‌کننده استفاده می‌شود. این در حالی است که سکنجبین از شکر به عنوان ماده شیرین کننده بهره برده است.

طعم سرکه انگبین به دلیل استفاده از انگبین یا عسل، ملایم‌تر و دلچسب‌تر است و طعمی ملس دارد اما طعم سکنجبین به دلیل استفاده از شکر، کمی شیرین‌تر و زننده‌تر است.

سرکه انگبین به دلیل دارا بودن عسل، خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی قوی دارد و برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. این در حالی است که سکنجبین به دلیل دارا بودن سرکه، خاصیت ضدعفونی‌کننده دارد و برای گوارش و هضم غذا بسیار مفید می‌باشد.

سرکه انگبین کمک به درمان چه بیماری‌هایی می‌کند؟

سرکه انگبین به دلیل داشتن خواص درمانی بسیار زیاد در درمان بیماری‌های فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین بیماری‌های قابل درمان با سرکه انگبین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چاقی و اضافه وزن
  • چربی کبد
  • نارسایی کلیه
  • سنگ کلیه
  • عفونت در نقاط مختلف بدن
  • کاهش ریسک سرطان
  • بهبود اختلالات گوارشی
  • درمان درد معده
  • درمان چسبندگی روده
  • افزایش گردش خون
  • کمک به درمان کم خونی
  • بهبود درد پیش قاعدگی
  • درمان کیست در بانوان
  • افزایش میل جنسی
  • افزایش قدرت باروری
  • رفع جوش‌های پوستی
  • رفع سردرد و سرگیجه
  • کنترل چربی خون و قند خون (لینک منبع علمی)

سرکه انگبین و درمان کم خونی

سرکه انگبین یک داروی بسیار قوی و موثر برای درمان کم خونی محسوب می‌شود. این ترکیب با افزایش گلبول‌های قرمز خون و کمک به بهبود فرایند خونسازی در بدن شما می‌تواند در رفع کم خونی موثر باشد.

متخصصان طب سنتی معمولا برای درمان این عارضه مصرف سرکه انگبین را نیز به بیماران خود توصیه می‌کنند.

البته ممکن است در کنار سرکه انگبین از ترکیبات گیاهی دیگری نیز استفاده کنند تا فرایند رفع کم خونی سریع‌تر انجام گیرد. به همین دلیل توصیه می‌شود افرادی که از کم خونی رنج می‌برند، برای درمان این عارضه به متخصصانی که در این زمینه فعالیت دارند، مراجعه کنند.

درمان کم خونی با سرکه انگبین - Anemia treatment with angbin vinegar

سرکه انگبین و تقویت سیستم ایمنی

عسل، سرکه و نعنا هر سه دارای خواص درمانی بسیاری هستند و از مواد معدنی و مغذی بسیاری ساخته شده‌اند. همین موضوع باعث می‌شود ترکیب آن‌ها یعنی سرکه انگبین بسیار برای تقویت سیستم ایمنی مفید باشد.

لازم به ذکر است که سکنجبین نیز برای تقویت سیستم ایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما نسبت به سرکه انگبین اثرگذاری کمتری در این زمینه از خود نشان می‌دهد.

سکنجبین کمک به درمان چه بیماری‌هایی می‌کند؟

با مصرف سکنجبین می‌توان بیماری‌های بسیاری را درمان کرد. از مهم‌ترین بیماری‌های قابل درمان با این ترکیب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چربی کبد
  • سنگ کلیه
  • کم خونی
  • تقویت سیستم ایمنی
  • سرماخوردگی
  • گرمازدگی
  • درد مفاصل و استخوان‌ها
  • عفونت ادراری

سکنجبین و لاغری

کاهش وزن و لاغری یکی از مهم‌ترین دلایلی است که افراد با هدف دستیابی به آن سعی می‌کنند مصرف سکنجبین و سرکه انگبین را تجربه کنند. به طور کلی می‌توان لاغری و چربی سوزی بالا بیشتر مربوط به سرکه انگبین است‌. اگر چه سکنجبین نیز می‌تواند در افزایش سوخت و ساز بدن موثر باشد اما نمی‌تواند همچون سرکه انگبین عمل کند.

کاهش وزن و لاغری با سرکه انگبین و سکنجبین - Weight loss with angbin vinegar and sekanjabin

اگر برای شما مهم است که بتوانید به وزن ایده‌آل خود دست یابید، مصرف سرکه انگبین گزینه بهتری برای شما خواهد بود. به طور کلی می‌توان گفت مصرف عسل و ترکیبات آن می‌توانند در رسیدن به وزن ایده‌التان به شما یاری رسانند.

سکنجبین و سرطان

بحث و گفت و گوهای بسیاری بر روی خواص سکنجبین برای سرطان صورت می‌گیرد. در واقع می‌توان گفت سکنجبین به دلیل استفاده از سرکه دارای آنتی اکسیدان‌های بسیاری است و می‌تواند در کاهش ریسک ابتلا به سرطان موثر باشد. اما میزان تاثیرگذاری سرکه انگبین در این زمینه بیشتر است.

سرکه انگبین به دلیل استفاده از عسل در فرایند تولید خود مزایای بیشتری دارد و می‌تواند در درمان بیماری‌های گسترده‌تری مورد استفاده قرار گیرد. عسل می‌تواند آنتی اکسیدان‌های سرکه انگبین را نسبت به سکنجبین افزایش دهد و موجب افزایش اثرگذاری آن در مبارزه با سلول‌های سرطانی شود.

سرکه انگبین زادمهر

سرکه انگبین زادمهر یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین سرکه انگبین‌های موجود در بازار می‌باشد که از عسل اصل و سرکه اعلاء تولید شده است. نظارت پزشکان خبره طب سنتی بر روی فرایند ساخت این ترکیب آن را به یک گزینه مناسب برای درمان مشکلات و بیماری‌های بسیاری تبدیل کرده است. اگر به دنبال یک راهکار مطمئن برای درمان عارضه‌های قلبی و عروقی و همچنین چربی سوزی هستید، خرید و مصرف این سرکه انگبین به شما پیشنهاد می‌شود.

نتایج آزمایش سرکه انگبین زادمهر - Angabin vinegar test results Zaadmehr

آنچه که باعث شده تا خرید از زادمهر نسبت به سایر فروشگاه‌ها برتری داشته باشد، امکان خرید اینترنتی حتی از دورترین شهرهای ایران می‌باشد.‌ شما با خیال راحت می‌توانید محصولات گیاهی مورد نیاز خود را در این مجموعه یافته و خریداری کنید.

ارزیابی محصولات زادمهر توسط پزشکان - evaluation of Zaadmehr products by doctors

سبک زندگی سالم را با این محصولات آغاز کنید.

در صورتی که خواهان مشورت با پزشک هستید، می‌توانید پزشکان و متخصصین طب سنتی که با زادمهر همکاری می‌کنند را با زدن دکمه زیر مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *