لاغری با طب سنتی

لاغری با طب سنتی - Thinness with natural medicine

بررسی‌های علمی انجام شده نشان می‌دهد که در سراسر جهان میلیون‌ها نفر از چاقی رنج می‌برند، متاسفانه باید بگوییم به دلیل سبک زندگی کم تحرک بشر، این تعداد روز به روز در حال افزایش و زیاد شدن است. همین موضوع کافی است تا افراد بسیاری به دنبال لاغری و کاهش وزن با طب سنتی باشند.

طب سنتی یکی از بدون عارضه‌ترین راهکارها برای کاهش وزن محسوب می‌شود. به همین دلیل افراد بسیاری در سراسر جهان به دنبال یافتن بهترین توصیه‌های طب سنتی برای لاغری هستند. اگر شما نیز از این دسته افراد محسوب می‌شوید و دوست دارید درباره لاغری با طب سنتی اطلاعات بیشتری به دست آورید، مطالعه این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود.

لاغری فوری

اگر تصور می‌کنید که امکان لاغری فوری وجود ندارد و برای کاهش وزن باید مدت زمان زیادی را صرف کنید، سخت در اشتباهید. متخصصان طب سنتی برای لاغری فوری با طب سنتی توصیه می‌کنند که:

  • از سردیجات دوری کرده و برنامه غذایی سرشار از گرمیجات انتخاب کنید.
  • ورزش کردن را در برنامه زندگی خود قرار داده و سبک زندگی کم تحرک را کنار بگذارید.
  • سعی کنید در طول روز کالری زیادی دریافت نکنید و از غذاهای خیلی شور، خیلی چرب و شیرینی‌ها بپرهیزید.
  • اگر بنیه قوی دارید حذف وعده ناهار به منظور درمان فوری لاغری می‌تواند ایده فوق‌العاده‌ای برای شما باشد.
  • روغن زیتون یکی از بی‌خطرترین روغن‌های موجود در بازار است. جایگزین کردن این روغن با روغن نباتی می‌تواند ایده جالبی باشد. (لینک منبع علمی)

لاغری در خانه

افرادی که به دنبال لاغری در خانه و درمان چاقی با طب سنتی هستند و از چاقی و اضافه وزن خسته شده‌اند، می‌توانند مصرف دانه چیا را امتحان کنند. دانه چیا در کنار خواص فوق‌العاده زیادی که دارد، می‌تواند به چربی‌سوزی کمک کند. برای اثرگذاری بیشتر دانه چیا می‌توانید سرکه انگبین را نیز در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مصرف سرکه انگبین به صورت ناشتا و قبل از هر وعده غذایی نه تنها موجب تقویت سیستم ایمنی شما می‌شود، بلکه اشتهای شما را برای مصرف مواد غذایی زیاد کاهش داده و باعث می‌شود تا در طول روز کالری کمتری دریافت کنید. (لینک منبع علمی)

توجه داشته باشید که برای افزایش اثرگذاری مصرف دانه چیا یا سرکه انگبین، بهتر است میزان کالری مصرف روزانه خود را یادداشت کرده و هر روز بکوشید، کالری کمتری دریافت کنید.

برنامه غذایی برای لاغری

ارائه رژیم غذایی حتما باید زیر نظر متخصصان طب سنتی انجام گیرد. به همین دلیل تنها به معرفی برخی از مهم‌ترین اصولی که در رژیم‌های طب سنتی باید به آن توجه کنید، خواهیم پرداخت:

  • حذف غذاهای مضر

    اولین قدم برای لاغری در طب سنتی، حذف غذاهای مضر و پرچرب مانند فست فود، غذاهای سرخ کردنی، سوسیس و کالباس، شیرینی‌ها و نوشیدنی‌های گازدار است.

  • مصرف غذاهای سالم

    تمرکز خود را بر روی مصرف غذاهای سالم و مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، لبنیات کم‌چرب و پروتئین‌های کم‌چرب مانند مرغ و ماهی بگذارید.

    مصرف غذاهای سالم برای لاغری - Healthy foods for thinness

  • توجه به طبع

    در طب سنتی، توجه به طبع افراد در رژیم غذایی بسیار مهم است. برای مثال، افراد با طبع سرد باید از غذاهای گرم و خشک مانند زنجبیل، دارچین و زعفران استفاده کنند.

  • تنظیم زمان غذا خوردن

    وعده‌های غذایی خود را به طور منظم و در زمان‌های مشخص میل کنید. از پرخوری و ریزه‌خواری در طول روز خودداری کنید.

  • مصرف آب کافی

    نوشیدن آب کافی در طول روز به دفع سموم از بدن و افزایش متابولیسم کمک می‌کند.

  • مصرف خوراکی‌های مفید برای لاغری

    در طب سنتی خوراکی‌های فراوانی وجود دارد که می‌تواند برای لاغری مفید باشد. یکی از این خوراکی‌ها که نقش فراوانی در چربی‌سوزی دارد، سرکه انگبین است. سرکه انگبین که از سرکه، عسل و نعنا تهیه می‌شود، می‌تواند به سلامت شما کمک شایانی کند و موجب کاهش اشتها و لاغری گردد.

رعایت موارد گفته شده در لاغری با طب سنتی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: مصرف سرکه انگبین برای لاغری

چربی سوزی شکم

چربی‌سوزی شکم هدف مهمی است که بسیاری از افراد چاق به دنبال دستیابی به آن هستند. شما می‌توانید برای رسیدن به این هدف راهکارهای فراوانی را امتحان کنید. یکی از مهم‌ترین این راهکارها قرار دادن شیره انگور در رژیم غذایی‌تان است.

شیره انگور یک خوراکی بسیار مفید در طب سنتی محسوب می‌شود که خواص گسترده‌ای دارد و می‌تواند به سلامت جسمی و روحی شما کمک شایانی کند.

متخصصان طب سنتی بر این باورند که افراد برای درمان عارضه‌های مختلف و همچنین چربی‌سوزی شکم می‌توانند شیره انگور را در رژیم غذایی خود قرار دهد.

عسل نیز یکی دیگر از خوراکی‌های مفید طب سنتی است که می‌تواند برای لاغری بسیار مفید باشد.

اگر به دنبال لاغری با طب سنتی هستید، مصرف عسل ارگانیک بسیار ضروری است. توصیه ما به تمامی کسانی که به دنبال عسل اصل هستند، خرید از زادمهر است. عسل زادمهر دارای گواهینامه‌ای است که اصالت آن را نشان می‌دهد.

لاغر شدن و کاهش وزن با عسل - Honey for weight loss

کربوهیدرات مفید برای لاغری

برخلاف تصور عموم، کربوهیدرات‌ها نه تنها برای لاغری مضر نیستند، بلکه در صورت انتخاب نوع مناسب، می‌توانند به شما در کاهش وزن و حفظ سلامتی‌تان کمک کنند. کربوهیدرات‌های مفید، به دلیل هضم آهسته، فیبر بالا و شاخص گلیسمی پایین، باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت شده و از پرخوری و افزایش وزن جلوگیری می‌کنند. از مهم‌ترین کربوهیدرات‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع سبزیجات مانند کاهو و اسفناج
  • انواع میوه مانند گریپ فروت و سیب، موز، هلو و نارنگی
  • انواع مغزها و آجیل مانند بادام
  • انواع غلات مانند برنج قهوه‌ای و گندم سیاه
  • انواع حبوبات مانند لوبیا و عدس

لاغری شکم و پهلو با طب سنتی

اگر دچار چاقی در ناحیه شکم و پهلو هستید، ماساژ شکم و پهلو با روغن و مصرف خوراکی آن می‌تواند ایده جالبی برای شما باشد.

در واقع می‌توان گفت روغن زیتون خوراکی به دلیل داشتن چربی غیر اشباع کم موجب تنظیم فشار خون و قند خون شده، متابولیسم را افزایش داده و به لاغر شدن کمک می‌کند.

شما هنگامی که از این روغن برای ماساژ استفاده می‌کنید، می‌توانید سوخت و ساز بدن خود را بالا برده و موجب لاغری شکم و پهلو شوید. انتخاب مجموعه زادمهر برای خرید روغن زیتون اعلا انتخاب مناسبی می‌تواند باشد.

لاغری شکم در شب

برای کمک به افزایش چربی سوزی و لاغری شکم در شب کافی است، قبل از خواب یک قاشق غذاخوری عسل نوش جان کنید. این کار می‌تواند میزان سوخت و سوز بدن شما را چندین برابر کند.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که مصرف عسل در شب باعث می‌شود تا شما خوابی راحت‌تر و آسوده‌تر را نیز تجربه کنید. (لینک منبع علمی)

برخی از متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند در کنار عسل از شیره انگور نیز استفاده کنید تا چربی سوزی در یک بازه زمانی کوتاه‌تر رخ دهد.

تاثیر خواب شبانه در لاغری شکم و پهلو - Fat loss with nightly sleep

رژیم لاغری طب سنتی دکتر خیراندیش

دکتر خیراندیش دلیل اصلی چاقی و اضافه وزن را سردی معده می‌داند. به همین دلیل توصیه می‌کند با استفاده از گرمیجات سردی معده را کم کرده و اشتها را کاهش دهید. این حکیم خیره توصیه می‌کند مقداری بارهنگ را با عرق نعنا مخلوط کرده و بجوشانید، سپس یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کرده و نوش جان کنید. این کار می‌تواند به سلامت جسم و روح شما بسیار کمک کند و مقدمات لاغری را فراهم نماید.

دمنوش لاغری

مصرف دمنوش‌های لاغری یکی دیگر از بهترین راهکارهای طب سنتی برای کاهش وزن است. اگر شما نیز از آن دسته افراد متقاضی لاغری با طب سنتی هستید، باید بدانید که مصرف دمنوش‌های زیر می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد:

  • دمنوش شیره انگور و شیر
  • دمنوش چای سبز
  • دمنوش زنجبیل و عسل
  • دمنوش هل
  • دمنوش زردچوبه و عسل
  • دمنوش ریشه شیرین بیان
  • دمنوش بابونه
  • دمنوش رازیانه

کدام محصولات زادمهر مناسب لاغری هستند؟

زادمهر یکی از معتبرترین داروخانه‌های آنلاین طب سنتی واقع شده در ایران است که از بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات بازار برای کمک به سلامت افراد جامعه  استفاده می‌کند. در این داروخانه داروهای فراوانی وجود دارد که زیر نظر متخصصان طب سنتی تهیه و تولید شده است، به همین دلیل نیز کیفیت بالایی دارد. روغن زیتون زادمهر، سرکه انگبین زادمهر، عسل و شیره انگور زادمهر از بهترین محصولات موجود برای لاغری هستند.‌

سبک زندگی سالم را با این محصولات آغاز کنید.

در صورتی که خواهان مشورت با پزشک هستید، می‌توانید پزشکان و متخصصین طب سنتی که با زادمهر همکاری می‌کنند را با زدن دکمه زیر مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *