علت و درمان گلو درد

علت و درمان گلو درد - Sore throat cause and treatment

درد و سوزش در ناحیه گلو می‌تواند یک عارضه بسیار دردناک و آزاردهنده باشد. این عارضه معمولا در هر سنی رخ می‌دهد. اما آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که علت گلو درد چیست؟ و راهکارهای درمان گلو درد کرد؟

خوشبختانه باید بگوییم طب سنتی از زمان‌های قدیم تاکنون در خدمت بشر بوده است تا زندگی را برای وی آسان‌تر کرده و بیماری‌ها را بدون عارضه‌های شدید به بهترین نحو ممکن درمان کند.

در این مطلب از مجله زادمهر قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که دلیل گلو درد چیست؟ و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟ بنابراین اگر دوست دارید در این باره اطلاعات بیشتری به دست آورید، مطالعه این مطلب مناسب شما خواهد بود.

علت گلو درد

به احساس درد خفیف تا شدید در ناحیه گلو، گلودرد گفته می‌شود. این عارضه معمولا با علائم دیگری همراه است که به پزشک در دستیابی به تشخیصی بهتر و اصولی‌تر کمک می‌کند.

به طور کلی می‌توان گفت بیشتر افرادی که گلودرد را تجربه می‌کنند به یکی از بیماری‌های ویروسی یا باکتریایی چون کرونا، سرماخوردگی، آنفولانزا، سرخک، HIV، آبله مرغان، اوریان مبتلا هستند.

توجه داشته باشید که وجود هر گونه بریدگی یا تومور در ناحیه گلو نیز می‌تواند موجب درد شود. تشخیص دقیق علل درد باید توسط پزشک صورت گیرد.

علت سوزش گلو

دلایل مختلفی وجود دارد که می‌تواند موجب سوزش گلو شود. از مهم‌ترین این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرماخوردگی
  • آنفولانزا
  • حساسیت به مواد شیمیایی
  • آسیب دیدن تارهای صوتی
  • رفلاکس معده
  • کرونا
  • سرخک
  • اوریون
  • آبله مرغان

علت دقیق گلودرد شما با بررسی دیگر علائم باید توسط متخصص طب سنتی بررسی گردد. متخصص پس از تشخیص صحیح می‌تواند فرایند درمان را هر چه سریع‌تر آغاز کند‌. بنابراین ضروری است که بدون فوت وقت به متخصص مربوطه مراجعه کنید.

سوزش و درد گلو - Sore and burning throat

علت خارش گلو

یکی از مهم‌ترین سوالات مطرح شده توسط بسیاری از افراد این است که چرا گاهی دچار خارش گلو می‌شویم؟

در واقع می‌توان گفت این افراد دوست دارند بدانند چه دلایلی پشت خارش گلو است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که احساس خارش در گلو دلایل بسیار متنوعی دارد. از مهم‌ترین این دلایل می‌توان به حساسیت‌های غذایی، آلودگی هوا، قرار گرفتن در معرض محرک‌ها، مصرف برخی داروهای شیمیایی، ابتلا به بیماری‌های عفونی و ویروسی و همچنین رفلکس اسید معده اشاره کرد.

علت خلط گلو

خلط گلو می‌تواند به دنبال احساس سوزش در این ناحیه ایجاد شود یا یک اختلال مجزا باشد. این عارضه بیشتر در افرادی که به بیماری‌های ویروسی و عفونی مبتلا هستند، دیده می‌شود.

مصرف غذاهای پرادویه، انحراف بینی، سینوزیت، حساسیت به محرک‌های شیمیایی و مصرف برخی دارو از دیگر دلایل احساس خلط در گلو است.

آنچه که مهم است، این است که شما پس از احساس خلط در گلو هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید تا یک برنامه درمانی ایده‌آل برایتان در نظر گرفته شود. در غیر این صورت ممکن است در روند درمان با اختلالاتی روبه‌رو شوید.‌ البته یک سری درمان‌های خانگی نیز وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند.

درمان سوزش گلو

مهم‌ترین دلیلی که باعث سوزش گلو می‌شود، التهاب در این ناحیه است. متخصصان طب سنتی به افرادی که از سوزش گلو رنج می‌برند و قصد دارند در منزل این عارضه را درمان کنند، توصیه می‌کنند مقداری شیره انگور را با آب داغ مخلوط کرده و غرغره کنند.

شست‌وشوی دهان و بینی با آب نمک نیز می‌تواند با از بین بردن عوامل ویروسی و باکتریایی ساکن شده در این ناحیه به تسریع درمان سوزش گلو کمک شایانی کند.

اگر درد گلوی شما بسیار شدید است و با روش‌های خانگی درمان نمی‌شود، بهتر است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید.

درمان خارش گلو

بهترین درمان برای خارش گلو مصرف عسل اصل و ارگانیک است. مخلوط کردن عسل با آب و نوش جان کردن آن یک راهکار مطمئن برای کاهش خارش گلو است اما متاسفانه باید بگوییم که به دلیل وجود عسل‌های تقلبی در بازار شانس یافتن عسل اصل و ارگانیک بسیار پایین است. به همین دلیل ضروری است که برای خرید این محصول حتما به مجموعه‌های معتبری که در این زمینه فعالیت دارند، مراجعه کنید.

زادمهر یکی از بهترین مجموعه‌هایی است که در زمینه فروش عسل اصل و ارگانیک و با گواهی نامه سلامت فعالیت دارد.

درمان خلط گلو

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما مصرف روغن زیتون اصل یک راهکار اصولی برای درمان خلط گلو محسوب می‌شود.

با مصرف یک قاشق غذاخوری از روغن زیتون اصل می‌توانید خلط گلو را درمان کرده و از شر سرفه‌های مکرر نجات یابید.

البته توجه داشته باشید که درمان خلط گلو تنها با مصرف روغن زیتون اصل امکان پذیر است. پس ضروری است که با انتخاب مجموعه‌هایی چون زادمهر از اصالت روغن خریداری شده، اطمینان حاصل کنید. (لینک منبع علمی)

درمان خلط گلو در بارداری

حساسیت‌های مادر در دوران بارداری باعث می‌شود تا وی نتواند هر نوع دارویی را مصرف کند. به همین دلیل نیز معمولا این سوال مهم توسط مادران باردار پرسیده می‌شود که برای درمان خلط گلو در بارداری چه باید کرد؟

در پاسخ به این سوال بسیار مهم باید بگوییم که مادران باردار می‌توانند از معجون عسل و آبلیمو برای درمان این عارضه استفاده کنند. کافی است مقداری عسل، آبلیمو و آب ولرم را مخلوط کرده و نوش جان کنند تا التهاب گلو کاهش یافته و خلط گلو درمان شود.

درمان گلودرد

اگر احساس گلودرد شدید دارید و به دنبال یک راهکار مطمئن برای درمان این عارضه هستید، مصرف عسل زعفرانی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. عسل زعفرانی یکی از بهترین عسل‌های موجود در بازار است که به دلیل طعم خوش و همچنین خواص درمانی فراوانی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این عسل می‌تواند بیماری‌های بسیاری را کاهش داده و سیستم ایمنی فرد را نیز تقویت کند تا در برابر بیماری‌های جدید مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

درمان گلو درد در خانه

افراد علاقه‌مند به درمان گلودرد در خانه بهتر است مصرف بابونه را امتحان کنند. بابونه یکی از بهترین گیاهان دارویی است که به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دمنوش این گیاه می‌تواند یک داروی قوی برای درمان سریع گلودرد باشد.

برای افزایش اثر دهی می‌توانید یک قاشق چایخوری عسل را به دمنوش بابونه اضافه کنید.

درمان گلودرد ویروسی

خوشبختانه امکان درمان گلودرد ویروسی با استفاده از روغن زیتون فراهم است. روغن زیتون خواص بسیار زیادی برای فرد دارد و می‌تواند با اثرگذاری بر روی سیستم ایمنی سرعت درمان بیماری‌های ویروسی را چندین برابر کند. همین موضوع باعث می‌شود تا متخصصان به افرادی که از گلودردهای ویروسی رنج می‌برند، توصیه کنند حتما مصرف این روغن را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

درمان گلو درد در بارداری

اگر در دوران بارداری به سر می‌برید و گلودرد به سراغ شما آمده است، می‌توانید مصرف شیر و شیره انگور را تجربه کنید. مخلوط شیر و شیره انگور یک نوشیدنی فوق‌العاده معجزه آسا است که می‌تواند به درمان اختلالات مختلفی کمک کند. کافی است در هنگام احساس گلودرد این معجون خوشمزه را نوش جان کنید تا شاهد اثرات آن بر روی سلامت خود باشید.

درمان گلو درد در بارداری - Sore throat in pregnancy

درمان گلودرد و سرفه

چنانچه گلودرد و سرفه امانتان را بریده و به دنبال یک راهکار اصولی برای کاهش این اختلالات هستید، ما به شما دمنوش زنجبیل را پیشنهاد می‌کنیم. دمنوش زنجبیل به دلیل داشتن اثرات ضدالتهابی می‌تواند سرفه و گلودرد را کاهش دهید.

لازم به ذکر است که این دمنوش همچنین می‌تواند سیستم ایمنی شما را قوی کرده و موجب سلامت روح شما شود.

درمان گلودرد و گرفتگی صدا

اگر گلودرد شما به همراه گرفتگی صدا ظاهر شده است، توصیه می‌کنیم دمنوش شیرین بیان گل گاو زبان را امتحان کنید. این دو دمنوش می‌توانند التهاب صورت گرفته در ناحیه گلو را کاهش داده و به سلامت شما کمک کنند.

کافی است چندین روز پشت سر هم این دو دمنوش را آماده کرده و نوش جان کنید تا شاهد اثرات آن بر روی سلامت خود باشید.

عسل برای گلو درد

عسل به طرز معجزه آسایی برای گلودرد مفید است. می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین خواص عسل مربوط به درمان گلو درد است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که گلودرد را تنها با مصرف قرص‌ها و داروهای شیمیایی می‌توان درمان کرد اما امکان کنترل و درمان این عارضه با مصرف عسل فراهم است.

شیر و زردچوبه و عسل برای گلودرد

اگر به دنبال بهترین دارو برای گلو درد هستید، بهتر است مخلوط شیر و زردچوبه و عسل را امتحان کنید. این مخلوط یکی از بهترین داروها برای تسکین درد گلو و تقویت سیستم ایمنی محسوب می‌شود و به دلیل دارا بودن طبع گرم می‌تواند به سلامت عمومی بدن شما بسیار کمک کند.

چنانچه مدام سرماخوردگی را تجربه می‌کنید، این مخلوط می‌تواند برای شما مناسب باشد.

شیر، زردچوبه و عسل برای درمان گلودرد - Milk, turmeric and honey for sore throat treatment

عسل و زنجبیل برای گلودرد

عسل و زنجبیل هر دو برای گلودرد مفید هستند اما هنگامی که کنار یکدیگر قرار می‌گیرند اثراتشان چندین برابر می‌شود.

در طب سنتی تاکید بسیار زیادی بر مصرف عسل و زنجبیل می‌شود. در واقع می‌توان گفت متخصصان به افراد بسیاری توصیه می‌کنند که برای کنترل این عارضه‌‌ دردناک و آزاردهنده مصرف عسل و زنجبیل را جدی گرفته و از آن غافل نشوید. (لینک منبع علمی)

آبجوش و عسل برای گلو درد

اگر به دنبال یک راهکار فوری برای کاهش درد گلو هستید، مقداری آب جوش را با عسل مخلوط کرده و نوش جان کنید. بهتر است این کار را در اوایل صبح انجام دهید تا اثرات بیشتری ببینید.

در کنار مصرف آبجوش و عسل می‌توانید آب جوش و شیره انگور را نیز امتحان کنید تا سریع‌تر به نتیجه دلخواه دست یابید.

عسل و دارچین برای گلودرد

از زمان‌های قدیم تا کنون متخصصان طب سنتی به افرادی که از التهاب، سوزش و درد گلو رنج می‌برند، مصرف عسل و دارچین را توصیه می‌کنند.

ناگفته نماند که عسل و دارچین به دلیل داشتن طبع گرم تاثیر بسیار زیادی در درمان بیماری‌های ویروسی و باکتریایی دارند و می‌توانند به سلامت شما بسیار کمک کنند. (لینک منبع علمی)

کدام محصولات موجود در زادمهر برای درمان گلودرد مفید هستند؟

عطاری زادمهر یکی از معتبرترین عطاری‌های طب سنتی ایران است که با فروش محصولات ارگانیک و غیر شیمیایی توانسته نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد. در این مجموعه محصولات بسیاری با نظارت متخصصان طب سنتی ساخته و وارد بازار می‌شود که هر یک دارای خواص مختلفی هستند و برای درمان عارضه‌ای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از مهم‌ترین محصولات زادمهر که برای گلودرد مفید هستند، می‌توان به روغن زیتون، عسل و شیره انگور اشاره کرد.

سبک زندگی سالم را با این محصولات آغاز کنید.

در صورتی که خواهان مشورت با پزشک هستید، می‌توانید پزشکان و متخصصین طب سنتی که با زادمهر همکاری می‌کنند را با زدن دکمه زیر مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *