درمان قلب درد

درمان قلب درد - Heart pain treatment

قلب به عنوان یکی از اصلی‌ترین اعضای بدن شناخته می‌شود که وظیفه خون‌رسانی به سایر اعضا را برعهده دارد. به همین دلیل هر گونه اختلال در عملکرد آن می‌تواند عوارضی جبران‌ناپذیر به همراه داشته باشد. احساس درد در قلب یکی از نشانه‌هایی است که می‌تواند به دنبال ابتلا به دسته‌ای از بیماری‌های قلب و عروق ایجاد گردد. ضروری است برای جلوگیری از مشکلات بیشتر علل این درد را بیابید و هر چه سریع‌تر درمان را آغاز کنید.

اگر به دنبال شناخت علت و برنامه‌ریزی برای درمان قلب درد هستید، مطالعه این مطلب برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

علت قلب درد

قلب درد علل مختلفی دارد. شناخت این علل‌ها برای شروع یک درمان اصولی ضروری است. از مهم‌ترین دلایل پزشکی قلب درد می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • بیماری عروق کرونر: انسداد یا تنگی که در عروق کرونر رخ می‌دهد
  • آنژین صدری: درد قفسه سینه ناشی از عدم دریافت خون کافی به عضله قلب
  • حمله قلبی: زمانی رخ می‌دهد که جریان خون به بخشی از عضله قلب به طور کامل مسدود شود
  • میوکاردیت: التهاب عضله قلب
  • پریکاردیت: التهاب غشای اطراف قلب
  • کاردیومیوپاتی: ضعف عضله قلب
  • تشریح آئورت: پارگی لایه داخلی آئورت، بزرگترین شریان بدن
  • ریه ها: آمبولی ریه، پنوموتوراکس، ذات الریه
  • مواردی مربوط به دستگاه گوارش: رفلاکس معده، اسپاسم مری، التهاب کیسه صفرا، سنگ کیسه صفرا
  • عضلانی-اسکلتی: درد قفسه سینه ناشی از آسیب به دنده ها، درد عصبی، سندرم درد مزمن
  • اضطراب: حملات پانیک
  • زونا: بثورات پوستی که می‌تواند باعث درد قفسه سینه شود

علت قلب درد ناگهانی

در برخی مواقع افراد به صورت ناگهانی احساس درد در ناحیه قلب را تجربه خواهند کرد. این عارضه ممکن است به دلایل زیر رنج دهد:

  • حمله قلبی
  • آنژین صدری
  • تشریح آئورت
  • آمبولی ریه
  • پنوموتوراکس
  • حاد شدن درد عضلات قفسه سینه
  • حمله پانیک

قلب درد ناگهانی - Sudden heart pain

علت قلب درد مداوم

تجربه احساس درد مداوم در ناحیه قلب می‌تواند نشان دهنده یک بیماری جدی باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر چنین شرایطی را دارید در اولین فرصت با یک متخصص طب سنتی مشورت کنید تا بهترین راهکار برای تشخیص و درمان این عارضه تنظیم‌ شود. از مهم‌ترین دلایل قلب درد مداوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آنژین صدری مزمن
  • میوکاردیت
  • پریکاردیت
  • کاردیومیوپاتی
  • فشار خون ریوی
  • درد عضلانی-اسکلتی
  • اضطراب

علت قلب درد در کودکان

کودکان نیز مانند بزرگسالان ممکن است دچار احساس درد در ناحیه قلب خود شوند اما توجه داشته باشید که این درد در بیشتر مواقع جدی نیست. عارضه‌هایی چون کشش عضلات، استرس و ابتلا به بیماری‌های ریوی ممکن است موجب احساس درد در قلب کودکان شود. گاهی نیز دلیل این احساس درد ابتلا به بیماری‌های ژنتیکی قلبی و مادرزادی است. بررسی علت دقیق این عارضه در کودکان حتما با توسط پزشک مشخص گردد.

علت قلب درد در بارداری

بسیاری از بانوان در دوران بارداری قلب درد را تجربه می‌کنند. احساس درد در قلب همیشه دلیل جدی ندارد. گاهی این عارضه به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی ایجاد می‌شود اما گاهی نیز ممکن است نشان دهنده یک عارضه جدی باشد. به همین دلیل نیز توصیه می‌شود هر چه سریع‌تر برای تشخیص به یک پزشک خبره مراجعه کنید. (لینک منبع علمی) از مهم‌ترین دلایل قلب درد در بارداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییرات فیزیولوژیکی: افزایش حجم خون، افزایش ضربان قلب و فشار خون همگی می توانند در دوران بارداری باعث درد قلب شوند. این تغییرات طبیعی بدن برای تامین نیازهای جنین در حال رشد رخ می دهد و معمولا جای نگرانی ندارد.

 

  • سوء هاضمه: سوزش سر دل و ریفلاکس اسید معده که در دوران بارداری شایع هستند، می توانند باعث درد قفسه سینه شوند. این درد معمولا با علائمی مانند ترش کردن، حالت تهوع و نفخ همراه است.

 

  • درد عضلانی: درد قفسه سینه ناشی از کشیدگی عضلات یا رباط ها در قفسه سینه می تواند در دوران بارداری شایع باشد. این درد معمولا با فعالیت بدنی یا تغییر وضعیت بدتر می‌شود.

 

  • اضطراب: استرس و اضطراب که در دوران بارداری به دلایل مختلفی مانند تغییرات هورمونی، نگرانی‌های مربوط به زایمان و مراقبت از نوزاد می تواند رخ دهد، می تواند باعث درد قفسه سینه و تپش قلب شود.

 

  • پره اکلامپسی: این بیماری که معمولا بعد از هفته بیستم بارداری رخ می دهد، با فشار خون بالا، تورم و علائم دیگری مانند سردرد، تاری دید و درد شکم همراه است. پره اکلامپسی می تواند عوارض جدی برای مادر و جنین داشته باشد و در صورت عدم درمان به موقع، منجر به زایمان زودرس یا جدا شدن جفت می شود.

 

  • کاردیومیوپاتی زایمانی: ضعف عضله قلب که در دوران بارداری یا بلافاصله پس از زایمان رخ می‌دهد را کاردیو میوپاتی زایمانی می‌نامند. علائم این بیماری شامل تنگی نفس، خستگی و تورم پاها است. کاردیومیوپاتی زایمانی در موارد نادر می تواند کشنده باشد.

 

  • بیماری عروق کرونر: انسداد و یا تنگی در عروق کرونر که خون را به عضله قلب می‌رساند، می‌تواند در دوران بارداری نیز مانند سایر افراد رخ دهد. این امر گاهی منجر به آنژین صدری یا حمله قلبی می‌شود.

دلایل قلب درد در زمان بارداری - Cause of heart pain in pregnancy

درمان قلب درد

درمان قلب درد بسته به علل آن به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد. در طب سنتی و طب نوین راهکارهای مختلفی برای کاهش عوارض ناشی از این عارضه وجود دارد. آنچه که باعث محبوبیت طب سنتی در زمینه درمان بیماری‌های قلبی می‌شود، استفاده از مواد ارگانیک و گیاهان طبیعی برای درمان و اجرایی درمان‌های بدون عارضه است‌. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر شما نیز می‌خواهید بیماری‌های قلبی خود را بدون عوارض جانبی ناشی از مصرف دارو درمان کنید، سراغ طب سنتی بروید.

درمان قلب درد عصبی

قلب درد عصبی عارضه‌ای است که به دلیل استرس و ناراحتی ایجاد می‌گردد. به همین دلیل ضروری است برای درمان آن در قدم اول استرس و اضطراب را کاهش دهید.

گیاهانی چون اسطوخودوس، گل گاو زبان، بادرنجوبه و بهار نارنج به دلیل خواص آرامبخشی که دارند، می‌توانند در این زمینه بسیار مفید باشند.

کافی است مقداری از این گیاهان را در آب جوشانده و یک دمنوش فوق‌العاده برای خود تهیه کنید تا بتوانید از خواص آن برخوردار شوید و پس از آرام سازی روح و روان خود احساس درد در قلب را کاهش دهید.

درمان قلب درد در خانه

اگر به دنبال یک راهکار اصولی برای درمان قلب درد در خانه هستید ما شیر زردچوبه را به شما توصیه می‌کنیم. این دمنوش نه تنها می‌تواند استرس را به طور قابل توجهی کاهش دهد، بلکه نقش بسیار زیادی در رفع انسداد و گرفتگی‌‌های قلب دارد. به عبارتی می‌توان گفت این ترکیب قادر است قلب را تقویت کند.

فلفل هندی، زغال اخته و ریحان نیز به دلیل داشتن خواص ضد التهابی می‌توانند برای کاهش و تسکین قلب درد مفید باشند.

بیمار قلبی چه بخورد؟

اگر از بیماری‌های قلبی و عروقی رنج می‌برید، انتخاب یک رژیم غذایی مناسب برای شما بسیار حائز اهمیت خواهد بود. متخصصان توصیه می‌کنند بیماران قلبی و عروقی از مصرف مواد غذایی زیر غافل نشوند:

 

گروه غذایی مثال‌ها
سبزیجات و میوه‌ها سبزیجات برگ سبز، گوجه‌فرنگی، هویج، سیب، پرتقال، انواع توت‌ها، هندوانه، خربزه، گریپ فروت
غلات کامل نان گندم کامل، جو دوسر، برنج قهوه‌ای، کینوآ، ماکارونی سبوس‌دار
حبوبات عدس، لوبیا، نخود، ماش، لپه
ماهی‌های چرب سالمون، قزل‌آلا، ساردین، ماهی تن
آجیل و دانه‌ها گردو، بادام، بادام‌زمینی، تخمه آفتابگردان، بذر کتان، کنجد
لبنیات کم‌چرب شیر کم‌چرب، ماست کم‌چرب، پنیر کم‌چرب
روغن‌های گیاهی سالم روغن زیتون، روغن کنجد، روغن آووکادو

رژیم غذایی بیماران قلبی

رژیم غذایی نقش اساسی در حفظ سلامت قلب ایفا می‌کند. بیماران قلبی باید با دقت بیشتری به تغذیه خود توجه کنند و با انتخاب مواد غذایی مناسب، به حفظ و یا بهبود سلامت قلب خود کمک کنند.

در رژیم غذایی بیماران قلبی باید مصرف چربی‌های اشباع شده، چربی‌های ترانس، کلسترول، قند و نمک محدود شود و در مقابل، مصرف میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، ماهی‌های چرب، آجیل و دانه‌ها، لبنیات کم‌چرب و روغن‌های گیاهی سالم افزایش یابد. این افراد همچنین باید تلاش کنند تا وزن خود را در صورت زیاد بودن کاهش دهند و خطر تشدید بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهند.

روغن زیتون برای قلب و عروق

روغن زیتون یک روغن‌ ارگانیک با خواص و مزایای بسیار زیاد است که توانسته در طب سنتی جایگاه خاص و ویژه‌ای به خود اختصاص دهد. کلسترول کم این روغن باعث می‌شود تا برای قلب و عروق بسیار مفید باشد. بررسی‌های علمی نشان داده است که مصرف این روغن خوراکی به جای روغن‌های مضر می‌تواند سلامت قلب و عروق را تضمین کند. بنابراین اگر از بیماری‌های قلبی و عروقی رنج می‌برید و به دنبال یک روغن سالم برای افزودن به تغذیه خود هستید، روغن زیتون می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. (لینک منبع علمی)

روغن زیتون مفید برای فرآیند درمان قلب درد - Olive oil for heart pain treatment

روغن نارگیل برای قلب

روغن نارگیل یکی دیگر از روغن‌های گیاهی مفید برای قلب است که می‌تواند با کاهش کلسترول بد به حفظ سلامتی کمک شایانی کند. بررسی‌های علمی انجام شده نشان می‌دهد که میزان کلسترول بد در روغن نارگیل نسبت به سایر روغن‌های موجود در بازار کمتر است. به همین دلیل افرادی که از چربی خون و بیماری‌های قلبی و عروقی رنج می‌برند، می‌توانند برای برخورداری از مزایای این روغن آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنند تا شاهد تاثیر بسیار زیادش بر روی سلامت خود باشد. (لینک منبع علمی)

توجه داشته باشید که این روغن حتی می‌تواند استرس و اضطراب را نیز کاهش دهد، بنابراین برای درمان قلب درد ناشی از استرس نیز مفید است.

برای قلب درد چه قرصی بخوریم؟

داروی تقویت قلب (ادهیره) یکی از بهترین قرص‌هایی است که برای رفع درد قلب و سایر مشکلات مربوط به قلب و عروق می‌توانید مصرف کنید.

این قرص از ترکیباتی چون به، گلابی، عسل، زعفران، کاسنی، تخم شربتی، عنبر، سیاه دانه، عود‌ هندی و… ساخته شده است و می‌تواند موجب ارتقای سلامت دستگاه قلبی و عروقی شما گردد.

درمان قلب ضعیف دکتر خیراندیش

حکیم خیر اندیش توصیه می‌کند برای درمان قلب ضعیف خرما را در آب بخیسانید و به مدت دو هفته نوش جان کنید. علاوه بر این از مصرف سیب، به، انار، عدس، سرکه، عسل، گوشت پخته شده با شیر و غذای تلبینه نیز غافل نشوید.

این حکیم تاکید می‌کند که گوشت گوسفند و شیر گاو نیز بسیار برای درمان ضعف قلب موثر است.

بهترین محصولات زادمهر برای درمان قلب درد

عطاری زادمهر یکی از بهترین داروخانه‌های طب سنتی است که به دلیل ساخت و فروش بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات زیر نظر پزشکان طب سنتی برای استفاده درمانی مورد توجه قرار گرفته است.

در این مجموعه روغن زیتون و روغن نارگیل با کیفیت و ارگانیک برای درمان قلب درد به فروش می‌رسد. البته توصیه می‌شود برای رفع مشکلات مربوط به قلب و عروق در ابتدا با متخصصان طب سنتی همکار با این مجموعه مشورت کنید.

 

ارزیابی محصولات زادمهر توسط پزشکان - evaluation of Zaadmehr products by doctors

سبک زندگی سالم را با این محصولات آغاز کنید.

در صورتی که خواهان مشورت با پزشک هستید، می‌توانید پزشکان و متخصصین طب سنتی که با زادمهر همکاری می‌کنند را با زدن دکمه زیر مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *