سریع‌ترین راه درمان دیابت چیست؟

درمان دیابت - Diabetes treatment

اگر بدن نتواند گلوکز را به درستی مصرف کند، در تامین انرژی با مشکل مواجه خواهد شد. در این شرایط گفته می‌شود که وی به بیماری دیابت مبتلا شده است. دیابت یکی از بیماری‌های شایعی است که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان به خود درگیر کرده است.

با اینکه تاکنون تحقیقات بسیاری برای یافتن یک درمان موثر برای بیماری دیابت انجام شده است اما متاسفانه باید بگوییم بسیاری از این راهکارهای درمانی با عوارض جانبی همراه خواهند بود. خوشبختانه طب سنتی راهکارهایی دارد که کمک می‌کند تا فرد بیمار بدون عارضه‌ای خاص دیابت را درمان کند.

در این مطلب از مجله زادمهر تصمیم داریم به بررسی درمان دیابت با طب سنتی بپردازیم. بنابراین اگر دوست دارید در این مورد بیشتر بدانید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

دیابت را چگونه درمان کنیم؟

طب سنتی با تمرکز بر اصلاح سبک زندگی، استفاده از گیاهان دارویی و متعادل کردن مزاج بدن، رویکردی جامع به درمان دیابت ارائه می‌دهد. طب سنتی بر مصرف غذاهای سالم و متعادل، سرشار از فیبر، میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل و محدود از قند و چربی‌های اشباع شده تاکید دارد. متخصصان تلاش می‌کنند با استفاده از گیاهان مختلفی به کنترل قند خون، افزایش حساسیت به انسولین، کاهش کلسترول و تری گلیسیرید و بهبود عوارض دیابت کمک کنند.‌ شما نیز می‌توانید با عمل به راهکارهای ارائه شده به درمان دیابت خود کمک کنید.

چگونه دیابت را درمان کنیم؟ - How to treatment diabetes

درمان دیابت با دکتر خیراندیش

از نظر دکتر خیراندیش اولین اقدام برای درمان دیابت، سودا زدایی بدن است. وی تاکید می‌کند که با پیاده‌روی گردش خون را افزایش داده و به پاک شدن سودا کمک کنید.

از نظر دکتر خیراندیش بیماران دیابتی بایستی تا قبل از گرسنه نشدن کاملا غذا خوردن را شروع نکنند. سپس غذا را به خوبی بجوند تا خلط سودایی تولید شده و به کنترل دیابت کمک شود.

جدیدترین درمان دیابت نوع 1

بسیاری از دوستان به دنبال جدیدترین درمان دیابت نوع 1 هستند. توصیه ما به این دوستان این است که با مصرف داروهای طب سنتی زیر به کنترل این بیماری کمک کنند:

  • بامیه
    بامیه یک ضد دیابت قوی محسوب می‌شود که می‌تواند به کاهش عوارض ناشی از این بیماری کمک شایانی کند. بیماران می‌توانند 5 عدد بامیه را درون یک لیوان آب بریزند و یک شب صبر کنند. سپس با عسل شیرین کرده و نوش جان کنند.
  • بادام تلخ
    بادام تلخ از آن دسته گیاهانی است که برای کنترل قند خون بسیار مفید می‌باشد. کافی است هر 12 ساعت یک عدد بادام تلخ نوش جان کنید تا شاهد فواید آن بر سلامت خود باشید.
  • شربت عسل
    شربت عسل یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای کنترل دیابت محسوب می‌شود. کافی است یک لیوان آب ولرم را با دو قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده و نوش جان کنید تا به تنظیم قند خون شما کمک شود.

مواد خوراکی برای درمان دیابت نوع 1 - Foods for diabetes type 1 treatment

درمان قطعی دیابت نوع دو

برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف بابونه می‌تواند به طور قابل‌توجهی قند خون ناشتا و سطح هموگلوبین A1c را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد. بابونه همچنین می‌تواند موجب افزایش حساسیت بدن به انسولین و در نتیجه کاهش قند خون شود. به همین دلیل از بابونه به عنوان گیاهی برای درمان قطعی دیابت نوع دو یاد می‌شود.‌

مصرف منظم بابونه و گیاهان دیگری مانند ریحان به صورت دمنوش برای افرادی که از بیماری قند خون رنج می‌برند، می‌تواند بسیار مفید باشد.

چه غذاهایی برای درمان دیابت مفید است؟

مصرف منظم غذاهای خاص می‌تواند به کنترل قند خون، ارتقای سلامت کلی و کاهش خطر عوارض این بیماری کمک کند. غذاهای غنی از فیبر مانند میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل، به دلیل کمک به جذب آهسته قند خون و ایجاد احساس سیری، برای افراد دیابتی مفید هستند. پروتئین موجود در گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، تخم مرغ، حبوبات و لبنیات کم چرب، به ثبات قند خون و احساس سیری کمک می‌کند. چربی‌های سالم موجود در روغن زیتون، آووکادو، آجیل و دانه‌ها نیز کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهند و به حساسیت به انسولین کمک می‌کنند.

روغن زیتون برای دیابت

روغن زیتون، به ویژه نوع فرابکر آن، به دلیل داشتن ترکیباتی مانند آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های سالم، فواید متعددی برای سلامتی افراد مبتلا به دیابت دارد. این روغن می‌تواند با افزایش حساسیت به انسولین، به کنترل قند خون، کاهش کلسترول و فشار خون، کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به عوارض دیابت مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی و مشکلات کلیوی کمک کند.

مصرف روغن زیتون به جای سایر چربی‌ها در آشپزی، سالادها و سس‌ها و یا حتی به صورت ناشتا، می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت در کنترل بهتر این بیماری و ارتقای سلامتی‌شان بسیار کمک کند.

آیا زیتون قند دارد یا نه؟

بله، زیتون به مقدار کمی قند دارد. میزان قند زیتون به نوع آن، فرآوری و رسیدن آن بستگی دارد. به طور کلی، هر 100 گرم زیتون سبز خام حدود 1 تا 2 گرم قند دارد. این مقدار در زیتون های سیاه که رسیده‌تر هستند می‌تواند تا 3 گرم هم افزایش یابد. با این حال، زیتون به دلیل فیبر بالایی که دارد، قند خون را به سرعت بالا نمی‌برد و برای افراد دیابتی مضر نیست.

جالب است بدانید زیتون سرشار از چربی‌های سالم، آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی است که برای سلامتی بدن مفید هستند. بنابراین، می‌توان زیتون را به عنوان یک میان وعده سالم برای افراد مبتلا به دیابت در نظر گرفت.

روغن زیتون زخم پای دیابتی

نتایج تحقیقات علمی انجام شده نشان داده است که ماساژ زخم پای دیابتی با روغن زیتون می‌تواند موجب کاهش این زخم‌ها و تسریع روند بهبودی شود. اگر چه تحقیقات در این زمینه محدود است اما می‌توان گفت به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک بتوان از روغن زیتون برای انواع زخم‌های دیابتی استفاده کرد.

درمان زخم پای دیابتی با روغن زیتون - Treatment of diabetic foot ulcers with olive oil

این روغن التهاب را کاهش داده و عفونت را از بین می‌برد به همین دلیل می‌تواند به عنوان یک ماده طبیعی بدون عارضه برای درمان زخم پای دیابتی مورد استفاده قرار گیرد.

روزانه چقدر روغن زیتون مصرف کنیم؟

میزان مصرف روغن زیتون روزانه بسته به هدف شما متفاوت است. به طور کلی متخصصان بر این باورند که مصرف این روغن تا روزانه 9 قاشق چایخوری نیز بلامانع است اما بهتر است زیاد مصرف نشود.‌

اگر قصد مصرف روغن زیتون با هدف درمان بیماری دیابت را دارید، مصرف روزانه 3 قاشق چایخوری از این روغن می‌تواند ایده مناسبی برای شما باشد. با این وجود بهتر است در رابطه با میزان مصرف روزانه این روغن بسته به شرایط جسمی‌تان با متخصص طب سنتی مشورت کنید.

میوه‌های ممنوعه در دیابت بارداری

مصرف یک سری میوه‌ها در دوران بارداری می‌تواند خطر ابتلا به دیابت بارداری را چندین برابر کند. این میوه‌ها به دلیل قند زیادی که دارند، موجب تشدید دیابت می‌شوند. از مهم‌ترین میوه‌های ممنوعه در دیابت بارداری می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • موز
  • آناناس
  • آلو
  • هندوانه
  • انبه
  • طالبی
  • خربزه
  • انگور
  • میوه‌های خشک
  • میوه‌های کمپوتی
  • میوه‌های خشک

بهترین محصولات زادمهر برای درمان دیابت

زادمهر یکی از بهترین فروشگاه‌های ایرانی است که در زمینه فروش محصولات گیاهی فعالیت دارد. در این مجموعه محصولات با نظارت متخصصان طب سنتی تولید و عرضه می‌شوند، به همین دلیل قابلیت استفاده درمانی دارند. چنانچه قصد درمان دیابت را دارید، خرید روغن زیتون زادمهر می‌توانید برای شما گزینه‌ای مناسب باشد.

 

 

البته توصیه می‌شود قبل از خرید محصولات گیاهی برای استفاده‌های درمانی حتما با متخصصان طب سنتی همکار مشورت داشته باشید تا برنامه درمانی مشخصی برای شما در نظر گرفته شود.

 

ارزیابی محصولات زادمهر توسط پزشکان - evaluation of Zaadmehr products by doctors

 

لینک منابع علمی:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10346407/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5877547/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8991441/

سبک زندگی سالم را با این محصولات آغاز کنید.

در صورتی که خواهان مشورت با پزشک هستید، می‌توانید پزشکان و متخصصین طب سنتی که با زادمهر همکاری می‌کنند را با زدن دکمه زیر مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مزاج خود را می‌دانید؟

مزاج خود را وارد کنید