اثرگذاری روغن زیتون برای پوست

روغن زیتون برای پوست - Olive oil for skin

روغن زیتون یک روغن گیاهی با مواد مغذی و معدنی فراوان است که تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی و جوانی پوست دارد. همین موضوع باعث شده تا متخصصان طب سنتی تاکید بسیاری بر مصرف این روغن به صورت موضعی و خوراکی داشته باشند.

وجود محصولات آرایشی شیمیایی موجود در بازار باعث شده است تا بسیاری از افراد در انتخاب یک محصول مناسب برای مراقبت از پوست خود با چالش روبه‌رو شوند. در این مطلب از مجله زادمهر تصمیم داریم به شما بگوییم که چگونه می‌توانید با استفاده از روغن زیتون به مراقبت از پوست خود بپردازید.

چگونه از روغن زیتون برای پوست استفاده کنیم؟

راه‌های مختلفی برای استفاده از روغن زیتون جهت مراقبت از پوست وجود دارد. بهترین راهکار این است که ابتدا پوست خود را بشویید و از آلودگی‌ها پاک کنید. سپس با یک حوله نرم ناحیه شسته شده را خشک کنید. در نهایت پوست را به روغن آغشته کنید و صبر دهید تا مواد معدنی و مغذی جذب شوند.

روغن زیتون را با مواد دیگری مانند عسل، آلوئه‌ورا، بابونه، ژل رویال و… نیز می‌توان ترکیب و سپس به عنوان یک محصول مراقبت از پوست استفاده کرد.

یکی دیگر از راهکارهای بسیار موثر برای استفاده از روغن زیتون جهت زیباتر شدن و‌ جوان‌تر شدن پوست، اضافه کردن چندین قطره از این روغن به آب و حمام کردن به وسیله آن آب است. می‌توانید این روغن را به همراه گیاهانی مانند نعنا به وان حمام اضافه کردن و در آن حمام کنید.

از این روغن می‌توانید انواع ماسک خانگی بسازید و استفاده کنید. حتی امکان استفاده به عنوان مرطوب‌کننده، لایه‌بردار و پاک‌کننده آرایش نیز برای شما فراهم است.

روغن زیتون برای افتادگی پوست

روغن زیتون به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین E و چربی‌های سالم، می‌تواند به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کند.

این روغن به مرطوب نگه داشتن پوست و تحریک تولید کلاژن و الاستین، دو پروتئینی که به حفظ استحکام و جوانی پوست کمک می‌کنند نیز یاری رسانده و افتادگی را درمان می‌کند.

کافی است چند قطره روغن زیتون را گرم کنید و به آرامی روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید تا در یک بازه زمانی کوتاه شاهد لیفت شدن پوست و کاهش افتادگی‌ها باشید.

توجه داشته باشید استفاده منظم از روغن زیتون می‌تواند شما را از انجام جراحی‌ها برای درمان افتادگی پوست بی‌نیاز کرده و موجب زیباتر و جوان‌تر به نظر رسیدن چهره شما شود.

روغن زیتون برای اگزمای پوست سر

اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون می‌توانند به سد پوستی نفوذ کرده و موجب حفظ رطوبت پوست سر شوند. این امر به ویژه برای افرادی که پوست سر خشکی دارند مفید است، زیرا خشکی می تواند اگزما را تشدید کند.

درمان اگزما با روغن زیتون - Eczema treatment with olive oil

روغن زیتون همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که قادر به از بین بردن قارچ‌ها و باکتری‌هایی که ممکن است در تشدید اگزما نقش داشته باشند، خواهد بود. به همین دلیل ماساژ پوست سر با روغن زیتون برای درمان اگزما توسط بسیاری از متخصصان توصیه می‌شود. توجه داشته باشید که این روغن با تقویت ریشه مو می‌تواند به کاهش ریزش و افزایش ضخامت مو نیز کمک شایانی کند.

یکی از موارد مهمی که روی اثرگذاری روغن زیتون وجود دارد، اصل و ارگانیک بودن آن است. چنانچه در زمینه تشخیص روغن زیتون خیلی آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم از مطلب تشخیص روغن زیتون اصل استفاده نمایید.

روغن زیتون برای التهاب پوست

روغن زیتون دارای ترکیباتی مانند اولئوکانتال و پلی فنول است که به کاهش التهاب کمک می‌کند. این روغن با اثرگذاری بر روی رادیکال‌های آزاد موجب درمان خشکی پوست، تسریع بهبود زخم و بیماری‌های پوستی می‌گردد.

استفاده از روغن زیتون به عنوان یک نرم کننده طبیعی برای آن دسته از افراد که از ملتهب بودن پوست خود رنج می‌برند، می‌تواند بسیار مناسب باشد.

روغن زیتون برای پوست خوب است؟

روغن زیتون یک محصول فوق‌العاده برای مراقبت از پوست محسوب می‌شود. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این روغن‌ نیازهای پوست شما را تامین می‌کنند تا کمک کنند پوستی جوان‌تر، شاداب‌تر و زیباتر داشته باشید.

فواید روغن زیتون برای پوست - Olive oil benefits for skin

مهم‌ترین اثر روغن زیتون بر روی پوست مربوط به افزایش تولید کلاژن و الاستین و در نتیجه جوانسازی است.

چنانچه به علاقه‌مندید از دیگر خواص این روغن مفید بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم از مطلب خواص درمانی روغن زیتون دیدن فرمایید.

روغن زیتون برای پوست صورت

روغن زیتون را می‌توان به عنوان یک محصول طبیعی فوق‌العاده برای مراقبت از پوست صورت استفاده کرد. این محصول قابلیت نرم‌کنندگی زیادی دارد و می‌تواند به تنظیم رطوبت مورد نیاز پوست صورت کمک کند. علاوه بر این روغن زیتون محصولی فوق‌العاده برای آب رسانی پوست صورت و کاهش چین و چروک‌ها خواهد بود.

رفع تیرگی و افزایش درخشندگی پوست، درمان انواع جوش و آکنه و کاهش خشکی از دیگر مزایای استفاده از روغن زیتون برای پوست صورت محسوب می‌شود.

آیا روغن زیتون پوست را تیره می‌کند؟

متاسفانه برخی از دوستان به اشتباه تصور می‌کنند که روغن زیتون می‌تواند موجب تیرگی پوست شود.‌ این در حالی است که نتایج تحقیقات عکس این موضوع را نشان داده است. بنابراین اگر قصد استفاده از این روغن برای مراقبت از پوست خود را دارید، می‌توانید بدون هیچ گونه نگرانی، مصرف را آغاز کنید.

آیا روغن زیتون پوست را سفید می‌کند؟

روغن زیتون به دلیل دارا بودن ویتامین‌های مهمی چون ویتامین‌های گروه E، کوآنزیم کیوتین و آنتی‌اکسیدان‌های فراوان می‌تواند با کاهش ملانین پوست، نقش فراوانی در سفیدی و درخشانی داشته باشد. همین موضوع باعث شده تا متخصصان طب سنتی استفاده از این محصول را به افرادی که از تیرگی پوست رنج می‌برند، توصیه کنند.

روغن زیتون برای پوست چرب

داشتن پوستی بسیار چرب نه تنها موجب کاهش زیبایی فردی شده بلکه زمینه را برای بروز انواع جوش و آکنه نیز فراهم می‌کند. خوشبختانه باید بگوییم استفاده از روغن زیتون می‌تواند نقش موثری در کاهش چربی پوست داشته باشد. مواد معدنی موجود در این روغن رطوبت پوست را تنظیم کرده و از تولید بیش از اندازه چربی جلوگیری می‌کند.

از روغن زیتون می‌توانیم به عنوان یک محصول آنتی‌باکتریال برای مراقبت از پوست‌های چرب نیز استفاده کرد.

روغن زیتون برای پوست نوزاد

مراقبت از پوست نوزادان یکی از موضوعاتی است که گاها والدین را با چالش همراه می‌کند. روغن زیتون نسبت به بسیاری از لوسیون‌ها و نرم کننده‌های شیمیایی موجود در بازار برتری داشته و می‌تواند به عنوان یک محصول مناسب برای مراقبت از پوست نوزاد مورد استفاده قرار گیرد.

روغن زیتون برای پوست نوزاد - Olive oil for baby skin

این روغن به دلیل خواص ترمیم‌کنندگی که دارد، در صورت خشکی و آسیب‌دیدگی پوست نوزاد می‌تواند فرایند بازسازی را انجام داده و پوست را آبرسانی کند.

ماسک حنا و روغن زیتون برای پوست

ماسک حنا و روغن زیتون یکی از بهترین ماسک‌های خانگی برای رفع چین و چروک‌های پوستی است. برای تهیه این ماسک نیاز است مقدار 10 گرم حنا را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کرده و به آن دو قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید. سپس این ماسک را بر روی پوست ماساژ دهید. به مدت 15 دقیقه صبر کرده و سپس ناحیه مورد نظر را با آب ولرم بشویید.

استفاده از این ماسک برای آن دسته از دوستانی که پوستی تیره دارند و می‌خواهند پوست خود را روشن‌تر کنند، بسیار مناسب خواهد بود.

بهترین محصولات زادمهر برای مراقبت از پوست

زادمهر یکی از بهترین فروشگاه‌هایی است که در زمینه فروش محصولات گیاهی و طب سنتی فعالیت دارد. از آنجایی که محصولات این مجموعه زیر نظر متخصصان طب سنتی تولید و عرضه می‌شوند از کیفیت بالایی برخوردارند و برای استفاده‌های درمانی مناسبند.

 

 

روغن زیتون زادمهر یکی از بهترین محصولات موجود در مجموعه زادمهر است که برای مراقبت از پوست و دستیابی به زیبایی و جوانی مناسب می‌باشد. اگر به دنبال محصولاتی فوق‌العاده برای مراقبت از پوست خود هستید، خرید این محصول می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

 

ارزیابی محصولات زادمهر توسط پزشکان - evaluation of Zaadmehr products by doctors

 

لینک منابع علمی:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10346407/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5877547/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8991441/

سبک زندگی سالم را با این محصولات آغاز کنید.

در صورتی که خواهان مشورت با پزشک هستید، می‌توانید پزشکان و متخصصین طب سنتی که با زادمهر همکاری می‌کنند را با زدن دکمه زیر مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مزاج خود را می‌دانید؟

مزاج خود را وارد کنید