خواص درمانی روغن زیتون

خواص درمانی روغن زیتون - olive oil healing properties

روغن زیتون یکی از بهترین و قدیمی‌ترین روغن‌هایی است که در طب سنتی استفاده می‌شود. این روغن نه تنها در پخت و پز مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه می‌تواند در زمینه‌های درمانی نیز کاربرد داشته باشد. همین موضوع باعث شده تا تصمیم بگیریم در این مطلب به بررسی خواص درمانی روغن زیتون بپردازیم. اگر دوست دارید در این باره اطلاعات بیشتری به دست آورید، مطالعه این مطلب می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

روغن زیتون برای یبوست

یکی از مهم‌ترین کاربردهای روغن زیتون مربوط به یبوست است. به عبارتی می‌توان گفت روغن زیتون به عنوان یک ملین طبیعی شناخته می‌شود و می‌تواند به درمان یبوست کمک کند. این روغن به دلیل داشتن چربی‌های سالم موجب نرم شدن مدفوع و عبور آسان‌تر آن از روده می‌شود. (لینک منبع علمی)

برای دستیابی به این هدف می‌تواند از روغن زیتون به صورت خوراکی و موضعی استفاده کرد. البته بهتر است حتما روغن زیتون اصل تهیه کنید.

درمان بواسیر با روغن زیتون

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما حتی بواسیر را نیز می‌توان با روغن زیتون درمان کرد. روغن زیتون به دلیل خواص ضد التهابی و نرم کنندگی که دارد می‌تواند به بهبود علائم بواسیر مانند درد، خارش و تورم کمک کند.

برای برخورداری از این خواص می‌توانید یک قاشق چای خوری روغن زیتون را به نوک انگشت خود آغشته کرده و به محل مورد نظر بمالید. حتی می‌توانید یک پد پنبه‌ای را به روغن زیتون آغشته کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه در محل مورد نظر قرار دهید.

اضافه کردن چند قطره روغن زیتون به وان آب گرم نیز می‌تواند ایده جالبی باشد.

خواص درمانی روغن زیتون - olive oil and healing properties

تزریق مقعدی روغن زیتون

تزریق مقعدی روغن زیتون یکی از بهترین راهکارها برای درمان بواسیر است. در این روش می‌توانید از یک سرنگ یا قطره چکان برای تزریق کردن کمک بگیرید. البته توصیه می‌شود قبل از انجام این روش حتما با متخصصان طب سنتی مشورت داشته باشید.

اگر در دوران بارداری یا شیردهی هستید و می‌خواهید این روش درمانی را امتحان کنید، بهتر است با متخصصان مشورت نمایید.

درمان شقاق با روغن زیتون

شقاق یک بیماری است که با ایجاد پارگی و زخم در ناحیه مقعد خود را نشان می‌دهد. خوشبختانه باید بگوییم که حتی این عارضه را نیز می‌توان با کمک روغن زیتون درمان کرد.

یکی از مهم‌ترین خواص روغن زیتون، قابلیت ترمیم‌کنندگی است. این ویژگی باعث می‌شود تا شما بتوانید از این محصول برای ترمیم زخم‌های خود استفاده کنید.

روغن زیتون برای زخم مقعدی

زخم‌های مقعدی به مجموعه زخم‌هایی گفته می‌شود که در اثر یبوست، رابطه مقعدی، بارداری و … ایجاد می‌شود. ترمیم این زخم‌ها با روش‌های شیمیایی معمولا پرهزینه و چالش‌برانگیز است. به همین دلیل متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند برای درمان و ترمیم این دسته زخم‌ها از روغن زیتون اصل استفاده شود.

در واقع می‌توان گفت مالش روغن زیتون اصل به ناحیه آسیب‌دیده می‌تواند روند بهبود را سریع‌تر کند.

درمان هموروئید با روغن زیتون

از دیگر بیماری‌هایی که می‌توان آن را با استفاده از خواص درمانی روغن زیتون درمان کرد، هموروئید است. هموروئید یا بواسیر، تورم و التهاب رگ‌های خونی در ناحیه مقعد و راست روده است که با تورم، خونریزی و درد همراه می‌باشد.

این بیماری را می‌توان با استفاده از روغن زیتون درمان کرد.

روغن زیتون برای درمان اگزما

اگزما یک بیماری پوستی التهابی است که می‌تواند باعث خشکی، قرمزی، خارش و بثورات پوست شود. یکی از بهترین راهکارهایی که برای کاهش عوارض این بیماری در نظر گرفته شده است، ماساژ پوست با روغن زیتون است.

با استفاده از روغن زیتون می‌توانید نقش بسیاری در درمان این عارضه ایفا کنید.

درمان واریکوسل با روغن زیتون

واریکوسل به اتساع و پیچ خوردگی غیر طبیعی وریدهای بیضه گفته می‌شود. این بیماری در حدود 15 درصد از مردان رخ می دهد و می‌تواند باعث ناباروری شود.

متخصصان طب سنتی بر این باورند که ماساژ بیضه با روغن زیتون می‌تواند به درمان این عارضه بسیار کمک کند.

درمان سوختگی با روغن زیتون

درمان سوختگی یا آسیب‌های ناشی از آن از دیگر خواص روغن زیتون است که نباید از آن غافل شد. روغن زیتون سرشار از ویتامین e و آنتی اکسیدان‌هایی است که خواص ترمیم کنندگی دارند و می‌توانند به سلامت پوست شما کمک کنند. (لینک منبع علمی)

بررسی‌های انجام شده نشان داده است که این روغن می‌تواند نقش بسیاری در تسریع روند درمان سوختگی داشته باشد و جای سوختگی‌های قدیمی را از بین ببرد.

درمان موخوره با روغن زیتون

یکی از مهم‌ترین خواص درمانی روغن زیتون برای مو، درمان موخوره است. موخوره یا دوشاخه شدن موها از جمله عوارضی است که می‌تواند به زیبایی و سلامت موی شما آسیب وارد کند.

با استفاده از روغن زیتون و قرار دادن آن در روتین مو می‌توانید این عارضه را به راحتی درمان کنید. تنها کافی است برای مدت زمانی کوتاه موهای خود را با این روغن ماساژ دهید تا شاهد خواص گسترده آن بر روی زیبایی مو باشید.

درمان جوش با روغن زیتون

جوش‌های سرسیاه و سر سفیدی که گاه و بیگاه بر روی پوست ظاهر می‌شوند نه تنها زیبایی ظاهر فرد را نشانه می‌گیرند بلکه پیام‌هایی از درون بدن به فرد ارسال می‌کنند. این جوش‌ها علل مختلفی دارند که حتما باید توسط پزشک بررسی شود.

پزشکان متخصص طب سنتی معمولا از روغن زیتون برای رفع جوش استفاده می‌کنند. بنابراین اگر دوست دارید پوستی عاری از جوش داشته باشید، استفاده از روغن زیتون می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

خواص درمانی روغن زیتون برای کف پا

درمان دردهای کف از دیگر خواص درمانی روغن زیتون است‌. مالش ناحیه دردناک با استفاده از روغن زیتون می‌تواند به ترمیم آسیب و در نتیجه کاهش درد بسیار کمک کند.

البته اگر از درد کف پا رنج می‌برید، بهتر است حتما برای تشخیص علل درد به پزشکان طب سنتی مراجعه کنید و در نتیجه با استفاده از روغن زیتون درد را تسکین بخشید.

درمان شپش با روغن زیتون

شپش سر یک بیماری است که در اثر ورود حشره‌ای با همین نام به سر ایجاد می‌شود و می‌تواند موجب زخم شدن و آسیب‌دیدگی پوست سر شود.

خواص ضد باکتریایی روغن زیتون آن را به یک گزینه مناسب برای درمان شپش تبدیل کرده است. کسانی که از این بیماری رنج می‌برند، می‌توانند با استفاده از روغن زیتون بهبودی قابل توجهی را مشاهده کنند.

خواص درمانی روغن زیتون - The healing properties of olive oil

درمان بیماری با روغن زیتون و ماساژ

یکی از مهم‌ترین خواص درمانی روغن زیتون قدرت تسکین‌دهندگی آن است. این ویژگی باعث می‌شود تا بسیاری از افراد به خصوص میانسالانی که از دردهای استخوانی رنج می‌برند، سعی کنند با استفاده از این روغن به کاهش درد خود کمک کنند.

اگر از دردهای عضلانی و استخوانی خسته شده‌اید، می‌توانید پس از مشورت با متخصصان طب سنتی این روغن را برای ماساژ روزانه خریداری کنید.

درمان روغن زیتون برای صورت

روغن زیتون به دلیل دارا بودن ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌ها، فواید بسیاری برای پوست صورت دارد.

این روغن می‌تواند خشکی پوست صورت را کاهش دهد، اکنه‌ها را از بین ببرد، مانع بروز چین و چروک‌های صورت گردد و نشانه‌های شادابی و جوانی را در چهره شما ایجاد نماید.

خواص درمانی روغن زیتون مالیدنی

روغن زیتون مالیدنی خواص بسیار زیادی برای سلامت دارد. شما با استفاده از این روغن می‌توانید التهاب و درد را در مفاصل و استخوان‌های خود کاهش دهید. در صورت ضعف عضلانی استفاده از این روغن می‌تواند به تقویت عضلات بدن شما بسیار کمک کند. علاوه بر موارد ذکر شده باید بدانید که روغن زیتون می‌تواند زخم و جراحت را درمان کند و مانع عفونت پوست شود.

خواص درمانی روغن زیتون برای پوست

خواص درمانی روغن زیتون برای پوست بسیار است. در واقع می‌توان گفت قرار دادن این روغن در روتین پوستی باعث می‌شود تا شما بتوانید از پوست خود در برابر آلودگی‌ها مراقبت کنید و پیری را به تاخیر بیاندازید. اگر دوست دارید چهره‌ای همیشه جوان و شاداب داشته باشید استفاده از این روغن فوق‌العاده می‌تواند در این زمینه موثر باشد. (لینک منبع علمی)

جالب است بدانید که با استفاده از این روغن حتی می‌توانید خشکی پوست و لک‌های صورت را نیز از بین ببرید.

روغن زیتون زادمهر

روغن زیتون زادمهر یکی از بهترین و اصیل‌ترین روغن‌های زیتون بازار است که به دلیل کیفیت بالا بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این روغن فوق‌العاده بدون هیچ گونه مواد افزودنی شیمیایی زیر نظر بهترین متخصصان طب سنتی ساخته شده است تا برای مصارف درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

قیمت در نظر گرفته شده برای خرید روغن زیتون در زادمهر در مقایسه با کیفیت آن بسیار به صرفه است.

ارزیابی محصولات زادمهر توسط پزشکان - evaluation of Zaadmehr products by doctors

سبک زندگی سالم را با این محصولات آغاز کنید.

در صورتی که خواهان مشورت با پزشک هستید، می‌توانید پزشکان و متخصصین طب سنتی که با زادمهر همکاری می‌کنند را با زدن دکمه زیر مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *