فواید عسل برای معده

فواید عسل برای معده - Honey benefits for stomach

یکی از مهم‌ترین خواص درمانی عسل که آن را به یک گزینه درمانی مناسب تبدیل کرده است، بهبود معده و مشکلات گوارشی است. عسل در طب سنتی از جایگاهی خاص و ویژه برخوردار بوده و با اهداف درمان بیماری‌ها و مشکلات مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از این مشکلات شایع معده درد است. در این مطلب از مجله زادمهر تصمیم داریم در رابطه با فواید عسل برای معده صحبت کرده و اطلاعاتی را در این باره بیان کنیم.

عسل برای معده خوب است یا نه؟

عسل به واسطه آنتی اکسیدان‌های فراوان و خواص ضد میکروبی که دارد بسیار برای معده مفید است. بررسی‌های علمی نشان می‌دهد که مصرف عسل می‌تواند رادیکال‌های آزاد معده را از بین برده و از درد، رفلاکس و دیگر مشکلات گوارشی جلوگیری کند.

مصرف منظم عسل طبیعی همچنین می‌تواند در درمان التهاب مری نیز موثر باشد.

یکی از مهم‌ترین خواص عسل برای درمان معده مربوط به رفع سردی است. افرادی که از سردی معده رنج می‌برند، می‌توانند با ترکیب عسل و زنجبیل یک دمنوش فوق‌العاده بسازند و نوش جان کنند تا به بهبود این عارضه کمک کرده باشند.

آیا عسل برای اسید معده خوبه؟

عسل با ایجاد یک لایه محافظ روی غشای مخاطی مری، می‌تواند از آن در برابر اسید معده تحریک‌کننده محافظت کند. این امر می‌تواند به کاهش علائم سوزش سر دل و رفلاکس اسید کمک کند. همین موضوع باعث شده است تا متخصصان طب سنتی استفاده از عسل را برای درمان اسید معده مفید بدانند. افرادی که از رفلاکس معده رنج می‌برند، کافی است روزانه یک قاشق چای‌خوری عسل طبیعی را با آب ولرم ترکیب کرده و نوش جان کنند تا شاهد بهبود علائم این عارضه باشند.

درمان رفلاکس معده با عسل - Honey for stomach reflux treatment

آیا عسل برای زخم معده خوب است؟

عسل خاصیت ضد باکتریایی قوی دارد که می‌تواند باکتری‌های مضر “هلیكوباكتر پيلوري” را که عامل اصلی زخم معده هستند، از بین ببرد. این ماده همچنین با فراهم کردن محیطی مرطوب و اسیدی، به رشد بافت جدید در محل زخم کمک می‌کند و روند ترمیم را تسریع می‌بخشد.

در حالی که درمان زخم معده با داروهای شیمیایی ممکن است با عوارض جانبی بسیاری همراه باشد، استفاده از عسل می‌تواند یک راهکار موثر و بدون عارضه برای بهبود زخم معده محسوب شود.

عسل برای معده چه فایده‌ای دارد؟

عسل دارای فواید بسیاری برای سلامتی و بهبود سلامت معده و دستگاه گوارش است. بررسی‌های علمی نشان داده که مصرف عسل می‌تواند به بهبود مشکلات زیر کمک بسیاری کند:

عسل برای التهاب معده

یکی از مهم‌ترین خواص عسل که آن را به یک گزینه مناسب برای درمان مشکلات گوارشی تبدیل کرده است، کاهش التهاب می‌باشد. عسل با کاهش التهاب معده و روده بسیاری از مشکلات گوارشی مانند گاستریت و زخم معده را بهبود خواهد بخشید. جالب است بدانید مصرف عسل می‌تواند به تنظیم ترشح مخاط معده کمک کرده و اینگونه از معده در برابر بسیاری از بیماری‌های گوارشی محافظت کند.

پیشنهاد مطالعه: تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

عسل برای معده عصبی

استرس و اضطراب از مهم‌ترین دلایل معده دردهای عصبی محسوب می‌شوند. شما می‌توانید با قرار دادن عسل در رژیم غذایی خود از خواص آن برای آرامش و روح روانتان استفاده کرده و کمتر به معده درد عصبی دچار شوید.

جالب است بدانید که مصرف عسل همچنین می‌تواند اسپاسم‌ها و معده دردهای عصبی را نیز بهبود بخشد.

عسل برای معده درد

عسل یک تسکین‌دهنده قوی است که می‌تواند با بهبود هضم، کاهش نفخ و همچنین کاهش عفونت‌ها در معده و روده به درمان معده درد کمک کند. به عبارتی می‌توان گفت عسل با درمان علت معده درد، به رفع درد کمک می‌کند.

عسل درمانی برای معده درد - Eating honey to treat stomach ache

افرادی که معده درد شدید دارند، می‌توانند مقداری عسل را با کمی پودر نعنا ترکیب کرده و به مدت 15 دقیقه بجوشانند. سپس جوشانده حاصل شده را به صورت ناشتا نوش جان کنند تا علائم درد آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش یابد.

عسل برای تقویت معده

عسل حاوی مقادیری پری‌بیوتیک است که کمک می‌کند تا باکتری‌های مفید در محیط معده و روده بیشتر رشد کرده و شانس ابتلا به بسیاری از بیماری‌های گوارشی کاهش یابد.‌

عسل همچنین می‌تواند به تقویت دیواره معده، کاهش رادیکال‌های آزاد، کاهش نفخ و… کمک کرده و اینگونه موجب تقویت معده شود.

آب جوش عسل برای معده

متخصصان طب سنتی به افرادی که از معده درد و دیگر مشکلات گوارشی رنج می‌برند، توصیه می‌کنند که مصرف آب جوش عسل را در رژیم غذایی خود قرار دهند. برای ساخت این ترکیب کافی است یک قاشق غذاخوری عسل را در آب جوش حل کرده و نوش جان کنید. این ترکیب نه تنها به درمان مشکلات معده شما کمک خواهد کرد، بلکه می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی‌تان نیز شود. آب جوش عسل همچنین می‌تواند مشکلاتی نظیر گلو درد و سرفه زیاد را نیز درمان کند.

چای و عسل برای معده

ترکیب چای و عسل می‌تواند یک دمنوش فوق‌العاده برای درمان بسیاری از مشکلات گوارشی به خصوص درد معده باشد. کافی است پس از آماده کردن چای، یک قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کرده تا نه تنها طعم آن را بهبود بخشید؛ بلکه موجب افزایش مزایای درمانی‌اش شوید.

توجه داشته باشید که برای برخورداری از خواص درمانی عسل برای معده، ضروری است عسل خریداری شده حتما اصل باشد. چرا که در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت با مصرف عسل بتوانید دردهای معده و مشکلات گوارشی را درمان کنید.

فواید چای و عسل برای معده - Tea and honey benefits for stomach

چرا بعد از خوردن عسل معده درد می‌گیرم؟

زیاده‌روی در مصرف عسل می‌تواند در جذب گلوکز موجود اختلال ایجاد کرده و به صورت درد معده خود را نشان دهد. علاوه بر این برخی از افراد ممکن است حتی در صورت مصرف کم عسل هم شاهد معده درد باشند.‌ در این شرایط یا عسل خریداری شده از کیفیت خوبی برخوردار نبوده یا فرد به عسل و ترکیبات آن آلرژی دارد.‌

بهتر است برای جلوگیری از معده درد پس از عسل خوردن، مصرف مایعات را جدی بگیرید و از مصرف روزانه حداقل 8 لیوان آب غافل نشوید. اضافه کردن عسل به دمنوش‌ها یکی دیگر از راهکارهایی است که معده درد پس از مصرف عسل را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

حساسیت معده به عسل

اگر چه مصرف عسل به طور کلی برای افراد عوارض جانبی خاصی به همراه نخواهد داشت اما برخی از افراد ممکن است به عسل و ترکیبات آن حساسیت داشته باشند.‌ مصرف عسل توسط این افراد موجب ایجاد واکنش آلرژیک و بروز علائمی چون کهیر، تورم، خارش، تهوع، استفراغ، اسهال و … خواهد شد.

اگر جزو کسانی هستید که به عسل حساسیت دارند، بهتر است از مصرف صرفه نظر کنید.

بهترین محصول زادمهر برای درمان معده درد

در مجموعه زادمهر محصولات گیاهی و دارویی مختلف با نظارت مستقیم متخصصان طب سنتی تولید و عرضه می‌شوند؛ به همین دلیل قابلیت استفاده‌های درمانی را دارند.‌

عسل زادمهر یک عسل اصل و ارگانیک است که از آن می‌توانید برای درمان معده درد و سایر مشکلات گوارشی استفاده کنید. با این وجود توصیه می‌شود قبل از مصرف این عسل با متخصصان طب سنتی مشورت کرده تا یک برنامه درمانی دقیق برای مشکل معده خود دریافت کنید.

 

 

آنچه که باعث تمایز عسل زادمهر نسبت به دیگر عسل‌های موجود در بازار می‌شود، فقط طعم‌ فوق‌العاده آن نیست. عسل زادمهر دارای گواهینامه‌ای است که اصالت و کیفیت آن را اثبات می‌کند. طبق این گواهینامه عسل زادمهر از هیچ ماده افزودنی استفاده نکرده و کاملا طبیعی و ارگانیک است. همین موضوع نیز آن را به یک عسل فوق‌العاده برای استفاده‌های درمانی تبدیل می‌کند.

 

ارزیابی محصولات زادمهر توسط پزشکان - evaluation of Zaadmehr products by doctors

لینک منابع علمی:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9585569/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9585569/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK538361/

سبک زندگی سالم را با این محصولات آغاز کنید.

در صورتی که خواهان مشورت با پزشک هستید، می‌توانید پزشکان و متخصصین طب سنتی که با زادمهر همکاری می‌کنند را با زدن دکمه زیر مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مزاج خود را می‌دانید؟

مزاج خود را وارد کنید