درمان پرخوری عصبی

درمان پرخوری عصبی - bulimia nervosa treatment

پرخوری عصبی یک اختلال تغذیه محسوب می‌شود که طی آن فرد با قرارگیری در شرایط تنش‌زا و احساس ناراحتی و خشم میل چندین برابری به مصرف غذا پیدا خواهد کرد. این شرایط باعث می‌شود تا وی بیشتر از کالری مورد نیاز بدن خود، مواد غذایی مصرف کند و به بیماری‌های بسیاری نظیر چاقی مبتلا شود.

در این مطلب از مجله زادمهر تصمیم داریم به بررسی درمان پرخوری عصبی با طب سنتی بپردازیم و به شما بگوییم که چگونه می‌توان بدون مصرف داروهای شیمیایی این عارضه را درمان کرد. بنابراین اگر دوست دارید در این باره اطلاعات بیشتری به دست آورید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

پرخوری عصبی چیست و چگونه درمان می‌شود؟

بولیمیا یا پرخوری عصبی به شرایطی گفته می‌شود که طی آن فرد در اثر استرس و احساسات منفی بدون نیاز به غذا خوردن، میل به دریافت مواد غذایی پیدا می‌کند. در چنین شرایطی غذا خوردن به عنوان یک راهکار برای کنترل احساسات منفی در نظر گرفته می‌شود و کالری اضافی دریافت می‌شود.

افراد مبتلا به پرخوری عصبی معمولا پس از دریافت مواد غذایی با استفراغ اجباری، روزه گرفتن، ورزش و رژیم‌های سخت به دنبال جبران این عارضه خواهند بود.

درمان پرخوری عصبی با مصرف داروهای شیمیایی، مصرف داروهای طب سنتی و همچنین مشاوره و اصلاح سبک زندگی امکان‌پذیر است.

برای درمان پرخوری عصبی چه باید کرد؟

اولین و مهم‌ترین اقدامی که برای درمان پرخوری عصبی باید انجام دهید، دور ماندن از شرایط تنش‌زا است. شما باید بیاموزید که در شرایطی که استرس و احساسات منفی به سراغتان می‌آید، چه باید کنید. سپس باید رژیم غذایی خود را از مواد مضری که می‌تواند به سلامتی‌تان آسیب وارد کند، خالی کنید. در نهایت نیز با مصرف داروهای مفید به کنترل این عارضه کمک کنید.

اثر ورزش روی پرخوری عصبی - Exercise affect on bulimia nervosa

توجه داشته باشید که ورزش کردن و تحرک بدنی نقش بسیاری در کاهش استرس و اضطراب دارد و می‌تواند به طور غیر مستقیم به درمان پرخوری عصبی کمک کند.

درمان دارویی پرخوری عصبی چیست؟

درمان دارویی پرخوری عصبی بیشتر بر مصرف قرص‌هایی تاکید دارد که به کنترل استرس، اضطراب و افسردگی کمک می‌کنند. با این حال بسیاری از پزشکان به دلیل عوارض جانبی این داروها، مصرف آن‌ها را مضر می‌دانند و به بیماران توصیه می‌کنند به دنبال درمان پرخوری عصبی با طب سنتی باشند تا شانس درمان شدن بدون عوارض جانبی را داشته باشند.

قرص برای درمان پرخوری عصبی

قرص‌های افسردگی که دارای مکانیزم مهارکننده‌ جذب مجدد سروتونین هستند، می‌توانند در درمان پرخوری عصبی موثر باشند.

توجه داشته باشید که بیماران به جای مصرف این قرص‌ها می‌توانند داروهای گیاهی چون بادرنجوبه، دمنوش نعنا، زردچوبه و … را امتحان کنند.

درمان پرخوری عصبی با فلوکستین

فلوکسیتین یکی از مهم‌ترین داروهای ضدافسردگی‌ است که معمولا برای کنترل استرس و درمان پرخوری عصبی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر چه این دارو می‌تواند نقش بسیار زیادی در بهبود افسردگی داشته باشد اما معمولا با یک سری عوارض جانبی همراه خواهد بود که نمی‌توان از آن غافل شد.

متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند تا حد امکان به جای مصرف داروهای شیمیایی، دمنوش‌های مفید طی سنتی مانند دمنوش عسل، دمنوش دارچین، دمنوش زنجبیل و… را امتحان کنید.

درمان پرخوری عصبی در طب سنتی

متخصصان طب سنتی راهکارهای بسیاری را برای درمان پرخوری عصبی توصیه می‌کنند. برخی از مهم‌ترین این راهکارها عبارتند از:

  • 4 قاشق غذاخوری پودر رازیانه را در دو لیوان آب بریزید و ترکیب کنید. سپس به مدت 20 دقیقه بر روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. مصرف این دمنوش می‌تواند به کنترل استرس و همچنین علائم گرسنگی بیش از اندازه کمک بسیاری کند.
  • ماهی سالمون یک ماهی فوق‌العاده است که به دلیل برخورداری از امگا3 بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مصرف این ماهی می‌تواند نیازهای بدن را تامین کرده و از گرسنگی بیش از اندازه جلوگیری کند.
  • مصرف زردچوبه به دلیل کاهش التهاب مری و معده می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر پرخوری عصبی و در نتیجه استفراغ مکرر داشته باشد. اگر به دنبال پرخوری عصبی در حال تجربه استفراغ هستید، کافی است یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را در آب حل کرده و نوش جان کنید.
  • گیاه جینسینگ یک گیاه با هزاران خواص درمانی است که در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد. این گیاه نه تنها به کنترل استرس و اضطراب کمک می‌کند، بلکه باعث کاهش میل کاذب به غذا نیز می‌شود.‌ اگر از پرخوری عصبی رنج می‌برید، کافی است قبل از هر وعده غذایی مقداری پودر جینسینگ را به مدت 20 دقیقه در آب بجوشانید و سپس دمنوش حاصل شده را نوش جان کنید. برای بهتر کردن طعم این دمنوش می‌توانید به آن شکر یا عسل اضافه کنید.
  • مقداری پودر دارچین، زعفران و عسل را مخلوط کرده و به مدت 20 دقیقه روی حرارت قرار دهید. سپس نوش جان کنید تا استرس و اضطراب شما کنترل شده و پرخوری عصبی‌تان کاهش یابد.

درمان پرخوری عصبی با عسل و زعفران - bulimia nervosa treatment with honey and saffron

درمان پرخوری عصبی دکتر خیراندیش

از نظر دکتر خیراندیش بهترین راهکار برای درمان پرخوری عصبی استفاده از مرکبات است. مصرف مرکبات به دلیل دارا بودن لیمونوئید، فلاونوئید و آلکالوئید نقش بسیار زیادی در کنترل میل به مصرف غذا دارند و از چاقی و اضافه وزن جلوگیری می‌کنند. افرادی که از پرخوری عصبی رنج می‌برند، بهتر است دو وعده در روز مرکبات نوش جان کنند.

جلوگیری از پرخوری عصبی با ارده نارگیل

یکی از بهترین محصولات طب سنتی برای جلوگیری از پرخوری عصبی ارده نارگیل است. ارده نارگیل با تامین مواد مورد نیاز بدن، میل به مصرف بیش از اندازه غذا را در افرادی که از پرخوری عصبی رنج می‌برند، کاهش می‌دهد. این محصول همچنین به سلامت دستگاه گوارش فرد کمک می‌کند و مانع از چاقی و اضافه وزن می‌شود.

متخصصان طب سنتی به تمامی افرادی که در پی یافتن یک میان وعده سالم و مفید هستند، توصیه می‌کنند مصرف ارده نارگیل را در رژیم غذایی خود قرار دهند تا کمتر در خطر بیماری‌های مختلف قرار گیرند.

درمان پرخوری عصبی کودکان

متخصصان طب سنتی استفاده از اسفناج را یک راهکار اصولی برای درمان پرخوری عصبی کودکان می‌دانند. اسفناج یک گیاه با خواص بسیار زیاد است که می‌تواند به تامین مواد مغذی و معدنی بدن فرد کمک کرده و موجب تامین آهن، کلسیم، منیزیم و… بدن شود.

قرار دادن این گیاه به صورت خام یا پخته در رژیم غذایی کودک می‌تواند او را از پرخوری عصبی نجات دهد. علاوه بر این باید بدانید اسفناج تاثیر بسیار زیادی در کاهش استرس و اضطراب هم خواهد داشت.

درمان پرخوری عصبی سالمندان

بهترین راهکار برای درمان پرخوری عصبی سالمندان استفاده از آلوئه‌ورا است‌. آلوئه‌ورا یک گیاه فوق‌العاده با خواص درمانی بسیار زیاد است که می‌تواند با تامین نیازهای معدنی بدن به کاهش علائم پرخوری عصبی کمک کند.

پرخوری عصبی در سالمندان - Old women with bulimia nervosa

سالمندانی که از پرخوری عصبی رنج می‌برند، می‌توانند مقداری عسل و ژل آلوئه‌ورا را مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه در آب بجوشانند و سپس این دمنوش را قبل از نوش جان کردن وعده‌های غذایی میل کنند.

بهترین محصول زادمهر برای درمان پرخوری عصبی

زادمهر یکی از بهترین فروشگاه‌های ایرانی است که در زمینه فروش محصولات گیاهی و طب سنتی فعالیت دارد. در این مجموعه تمامی محصولات زیر نظر متخصصان تولید و عرضه می‌شوند. به همین دلیل برای استفاده‌های درمانی مناسبند. اگر به دنبال درمان پرخوری عصبی با طب سنتی هستید، خرید ارده نارگیل زادمهر می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

 

 

البته این نکته را در نظر داشته باشید که بهتر است قبل از خرید محصولات با متخصصان طب سنتی فعال در این مجموعه مشورت کنید تا یک برنامه درمانی منظم برای شما در نظر گرفته شود.

ارزیابی محصولات زادمهر توسط پزشکان - evaluation of Zaadmehr products by doctors

 

لینک منبع علمی:

https://www.healingnaturallybybee.com/coconut-oil-for-digestive-disorders/

سبک زندگی سالم را با این محصولات آغاز کنید.

در صورتی که خواهان مشورت با پزشک هستید، می‌توانید پزشکان و متخصصین طب سنتی که با زادمهر همکاری می‌کنند را با زدن دکمه زیر مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مزاج خود را می‌دانید؟

مزاج خود را وارد کنید