درمان آرتریت

درمان آرتریت - Arthritis treatment

به التهاب مفاصل بدن که با درد و ناتوانی در انجام برخی حرکات همراه است، آرتریت گفته می‌شود. آرتریت می‌تواند یک عارضه جدی و ناتوان کننده باشد، به همین دلیل درمان سریع‌ آن از اهمیت بالایی برخوردار است. عوارض جانبی زیاد درمان‌های شیمیایی باعث شده تا بسیاری از بیماران به دنبال درمان این بیماری به کمک طب سنتی باشند. در این مطلب تصمیم داریم در رابطه با درمان آرتریت در طب سنتی صحبت کنیم. بنابراین اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری به دست آورید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

آیا آرتریت درمان قطعی دارد؟

متاسفانه باید بگوییم تاکنون علم پزشکی نتوانسته درمان قطعی آرتریت را بیابد. به همین دلیل اکثر روش‌های درمانی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، اثرات بیماری را کاهش می‌دهد. البته به یاد داشته باشید برای جلوگیری از پیشرفت زیاد بیماری لازم است هر چه سریع‌تر درمان را آغاز کنید تا بتوانید مانع پیشرفت بیماری شده و اثرات التهاب را به طور قابل توجهی کاهش دهید. بررسی‌ها نشان داده است راهکارهای طب سنتی می‌تواند بدون عارضه جانبی التهاب ناشی از آرتریت را کاهش بخشد.

بیماری آرتریت - Arthritis disease

آیا آرتریت روماتوئید قابل درمان است؟

آرتریت روماتوئید از بیماری‌های خود ایمنی مفصلی است که با درد، التهاب و سفتی مفاصل همراه است. متاسفانه در طب نوین هیچ راهکاری که بتواند بیماری آرتریت روماتوئید را درمان یا بدون عارضه خاصی کنترل کند، وجود ندارد. به همین دلیل افراد سراغ طب سنتی می‌آیند. در طب سنتی با اینکه درمان قطعی آرتریت روماتوئید وجود ندارد اما می‌توان با یک سری داروی گیاهی و ارگانیک از تخریب و التهاب مفاصل جلوگیری کرده و علائم بیماری را بهبود بخشید. البته به یاد داشته باشید، بهبودی زمانی حاصل می‌شود که شما در همان ابتدای بروز علائم به متخصص طب سنتی مراجعه کرده باشید و بیماری چندان پیشرفت نکرده باشد. چرا که در غیر این صورت ممکن است نتایج دلخواه حاصل نشود.

آیا آرتریت پسوریازیس درمان دارد؟

آرتریت پسوریازیس نوعی التهاب مفصل است که با بیماری پوستی پسوریازیس رخ می‌دهد. پیشرفت زیاد این بیماری علاوه بر درد می‌تواند توان انجام بسیاری از حرکات را از بیمار بگیرد. با اینکه درمان قطعی برای این عارضه تاکنون یافته نشده است اما می‌توان آن را کنترل کرد. کنترل این بیماری با مصرف برخی داروهای گیاهی کنترل کننده امکان‌پذیر است. متخصصان طب سنتی از یک سری داروهای ارگانیک استفاده می‌کنند تا التهاب مفاصل را کاهش دهند و از پیشرفت گسترده بیماری جلوگیری کنند. با اینکه در طب شیمیایی نیز یک سری داروهای کنترل کننده برای این بیماری یافته شده است اما متاسفانه باید بگوییم عوارض جانبی مصرف این داروها بسیار بیشتر از سود‌ آن‌ها است.

برای درمان آرتریت چه باید کرد؟

در طب سنتی برای درمان آرتریت چندین راهکار درمانی در نظر گرفته می‌شود که عبارتند از:

  • دارو درمانی: در این روش از داروهای گیاهی و ارگانیک استفاده می‌شود تا در مرحله اول التهاب و علائم ناشی از بیماری کاهش داده شده و بهبودی حاصل شود.
  • ماساژ: در این روش درمانی از حرکات دست برای ماساژ دادن و کاهش التهاب استفاده می‌شود. برای ماساژ معمولا از روغن‌های گیاهی استفاده می‌شود.
  • بادکش: بادکش درمانی یکی از روش‌های درمان التهاب در طب سنتی است که از فنجان‌های مخصوص مکش‌دار برای افزایش گردش خون و کاهش التهاب استفاده می‌کند.
  • حجامت: حجامت از دیگر روش‌های درمانی آرتریت محسوب می‌شود که طی آن خون بدن با هدف درمان بیماری‌ها در اثر ایجاد یک سری برش‌های مخصوص کاهش داده می‌شود.

درمان آرتریت روماتوئید دکتر خیراندیش

دکتر خیراندیش به عنوان یکی از بهترین و معروفترین متخصصان طب سنتی یک سری راهکارها را برای درمان آرتریت روماتوئید پیشنهاد می‌دهد.

دکتر خیراندیش انجام ورزش و پیاده‌روی منظم را به تمامی افرادی که از آرتریت رنج می‌برند، توصیه می‌کند. وی بیان می‌کند که روزانه یک ساعت پیاده‌روی با افزایش ضربان قلب و تعریق بدن می‌تواند به دفع سموم و بلغم کمک کند. این متخصص به افراد توصیه می‌کند که با قرار دادن ارده و شیره انگور سیاه در وعده صبحانه از بروز این بیماری و تشدید علائم آن جلوگیری کنند.

شربت آنتی بلغم دکتر خیراندیش و دوسین که ترکیب عسل و سیاه دانه است، دو راهکار موثر دیگری است که برای کاهش علائم آرتریت در طب سنتی در نظر گرفته شده است.

بیمارانی که در اثر ابتلا به آرتریت روماتوئید درد زیادی را تجربه می‌کنند کافی است مقداری روغن کنجد، نمک، فلفل و زنجبیل را مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه در آب جوشانده و از صافی رد کنید. سپس بدن خود را هر شب با این روغن ماساژ دهید.

دکتر خیراندیش و بیماری آرتریت - Dr KheirAndish and arthritis disease

برای درمان آرتریت چه بخوریم؟

برای درمان آرتریت مصرف مواد غذایی که التهاب را کاهش داده و قابلیت تسکین دادن درد را دارد، می‌تواند بسیار مفید باشد. از مهم‌ترین این مواد غذایی می‌توانیم به سبزیجات دارای فیبر، زردچوبه، ماهی‌های چرب، روغن زیتون و روغن کنجد، حبوبات و غلات، آجیل‌ها و مغزها اشاره کنیم.

چه غذاهایی برای آرتریت مفید است؟

به عنوان فردی که از بیماری آرتریت رنج می‌برید، باید بیشتر از سایر افراد به رژیم غذایی خود اهمیت دهید تا بتوانید سلامت خود را هر چه سریع‌تر به دست آورید. متخصصان طب سنتی مصرف انواع آب گوشت با حبوباب، انواع ماهی چرب، آووکادو، غذاهای دارای سیر و پیاز، غذاهای درست شده با سبزیجات دارای برگ تیره و… را توصیه می‌کنند.

میوه‌های نارنجی رنگ، آناناس، انواع توت و انگور می‌تواند برای کاهش التهاب ناشی از بیماری آرتریت مفید باشد.

چه دارویی برای آرتریت خوب است؟

در طب سنتی داروهای گیاهی بسیاری برای درمان آرتریت در نظر گرفته شده است که در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • سرکه سیب و عسل
    سرکه سیب و عسل یک ترکیب قلیایی است که علاوه بر دفع سموم بدن می‌تواند التهاب را نیز کاهش دهد. کافی است مقداری سرکه سیب را جوشانده و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کرده؛ سپس به صورت ناشتا نوش جان کنید تا شاهد بهبود علائم آرتریت باشید.
  • زنجبیل
    زنجبیل از جمله گیاهانی است که هم روغن آن برای درمان آرتریت مفید است و هم جوشانده آن. اگر درد آرتریت شما را آزرده خاطر کرده است، می‌توانید مقداری زنجبیل را با زیره، فلفل سیاه و آب را مخلوط کرده و بجوشانید. سپس میل کنید.
  • زردچوبه
    زردچوبه یک ادویه با خواص درمانی فراوان است که می‌تواند بیماری آرتریت را کنترل کند.‌ برای مصرف زردچوبه با هدف درمان آرتریت می‌توان پودر این ادویه را در آب، شیرگرم یا شیر و عسل مخلوط و نوش جان کرد.‌
  • دارچین
    کافی است مقداری دارچین، عسل و زیر را در آب جوشانده و نوش جان کنید تا به دلیل خواص ضدالتهابی این دمنوش علائم آرتریت در شما کاهش یابد.

اثر روغن کنجد روی آرتریت

روغن کنجد یک روغن مفید گیاهی با طبع گرم است که می‌تواند التهاب ناشی از آرتریت را درمان کند. این روغن سرشار از مس است که تاثیر فراوانی بر روی آرتریت گذاشته و علائم این بیماری را کاهش می‌دهد. این روغن همچنین به دلیل قابلیت تسکین‌دهندگی می‌تواند درد ناشی از این بیماری را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

درمان آرتریت با روغن کنجد - Arthritis treatment with sesame oil

متخصصان طب سنتی به افرادی که از این بیماری رنج می‌برند، توصیه می‌کنند هر شب بدن خود را با این روغن ماساژ داده تا بهبودی حاصل شود.

بهترین محصول زادمهر برای درمان آرتریت

زادمهر به عنوان یکی از بهترین فروشگاه‌هایی که در زمینه فروش محصولات ارگانیک و داروهای طبیعی فعالیت دارد، با نظارت متخصصان داروهایی را تولید و عرضه می‌کند که برای اهداف درمانی استفاده می‌شوند. بهترین محصول زادمهر برای درمان آرتریت، روغن کنجد است. این روغن اصل و ارگانیک می‌تواند علائم ناشی از این بیماری را کاهش داده و شرایط را برای درمان فراهم کند. توصیه می‌کنیم قبل از خرید محصولات زادمهر حتما با متخصصان طب سنتی همکار با این مجموعه مشورت کنید تا یک راهکار درمانی اصولی برای شما در نظر گرفته شود.

 

 

ارزیابی محصولات زادمهر توسط پزشکان - evaluation of Zaadmehr products by doctors

 

لینک منابع علمی:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9573514/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10805642/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10292629/

سبک زندگی سالم را با این محصولات آغاز کنید.

در صورتی که خواهان مشورت با پزشک هستید، می‌توانید پزشکان و متخصصین طب سنتی که با زادمهر همکاری می‌کنند را با زدن دکمه زیر مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مزاج خود را می‌دانید؟

مزاج خود را وارد کنید