خواص روغن زیتون

خواص روغن زیتون - Properties of olive oil

روغن زیتون یک روغن خوراکی است که از میوه درخت زیتون به دست می‌آید. درخت زیتون بومی منطقه مدیترانه است و از زمان‌های قدیم در این منطقه کشت می‌شده است. روغن زیتون دارای طعم و عطر ملایم و مطبوعی است و در آشپزی، تولید لوازم آرایشی، تولید دارو و صابون کاربردهای گوناگون دارد. به دلیل خاصیت درمانی که از جمله مهم‌ترین خواص روغن زیتون می‌باشد، توانسته در طب سنتی جایگاه خاص و ویژه‌ای به خود اختصاص دهد. به گونه‌ای که متخصصان بسیاری با هدف کمک به سلامتی توصیه می‌کنند استفاده از این روغن را در برنامه خود قرار دهند.

اگر دوست دارید در رابطه با خواص روغن زیتون اطلاعات بیشتری به دست آورید، مطالعه این مطلب به شما بسیار کمک خواهد کرد.

خاصیت و فواید روغن زیتون خوراکی

مصرف خوراکی روغن زیتون از زمان‌های قدیم تاکنون بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در واقع می‌توان گفت این روغن کمک می‌کند تا ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را تامین کنید و از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، چربی خون، فشار خون و همچنین بیماری‌های کبدی جلوگیری کنید.
روغن زیتون یک روغن رژیمی محسوب می‌شود. به همین دلیل افرادی که به تناسب اندام خود بسیار اهمیت می‌دهند، می‌توانند با مصرف این روغن به جای سایر روغن‌های خوراکی به زیبایی و کاهش وزن خود بسیار کمک کنند.

خواص روغن زیتون خوراکی - Properties of edible olive oil

خواص روغن زیتون مالیدنی

استفاده موضعی از روغن زیتون یکی از مهم‌ترین کاربردهای این روغن است که به دلیل خواص بسیار زیاد توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. همین موضوع باعث می‌شود تا افراد بسیاری همواره به دنبال یافتن پاسخ این سوال باشند که خواص روغن زیتون مالیدنی چیست؟
به طور کلی باید بگوییم که روغن زیتون مالیدنی جهت رفع التهاب، تسکین درد، تقویت عضلات و همچنین مرطوب کردن و زیبایی بخشیدن متفاوت است. بسته به اینکه کدام قسمت از بدن را با این روغن ماساژ می‌دهید، خواص درمانی مختلفی در انتظار شما خواهد بود. به عنوان مثال اگر پوست خود را به این روغن آغشته کنید، احتمالا اثرات آن را در زیبایی و جوانی خود خواهید دید.

فواید خوردن روغن زیتون ناشتا

فواید و مزایای گسترده خوردن روغن زیتون باعث شده است تا بسیاری از افراد تصمیم بگیرید با مصرف این روغن به سلامت خود بیشتر کمک کنند.

تحقیقات نشان داده است که خوردن این روغن به صورت ناشتا بسیار مفید است و می‌تواند به سلامت جسمی شما کمک شایانی کند. از مهم‌ترین فواید مصرف این روغن به صورت ناشتا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود قلب و عروق
  • بهبود اختلالات گوارشی
  • بهبود اختلالات خلقی
  • کاهش وزن
  • بهبود عملکرد مغز
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • تقویت سیستم ایمنی

ویدیو پیشنهادی در یوتیوب: تفاوت انواع و نحوه انتخاب بهترین روغن

خواص روغن زیتون برای معده

مصرف خوراکی روغن زیتون می‌تواند مزایای درمانی بسیاری داشته باشد و به سلامت معده و دستگاه گوارش بسیار کمک کند.

مصرف این روغن تاثیر بسیار زیادی بر روی تسریع هضم غذا خواهد داشت و کمک می‌کند تا غذای شما در یک بازه زمانی کوتاه‌تر هضم شود. بیمارانی که از یبوست رنج می‌برند، این امکان را خواهند داشت تا با استفاده از این روغن به درمان این عارضه بپردازند. علاوه بر این باید بدانید که زیتون حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به محافظت از دیواره‌ی معده در برابر آسیب‌های ناشی از باکتری‌ها می‌پردازد و از زخم معده جلوگیری می‌کند.

درمان رفلاکس اسید معده از دیگر خواص روغن زیتون برای معده است.

فواید روغن زیتون برای پوست صورت

حساسیت پوست صورت بر هیچکس پوشیده نیست. به همین دلیل نیز افراد بسیاری تلاش می‌کنند تا پوست صورت خود را بهبود بخشند. چرا که سلامت و زیبایی پوست صورت تاثیر بسیار زیادی در جذابیت چهره فرد دارد. به طور کلی می‌توان گفت که استفاده از روغن زیتون می‌تواند به درخشندگی پوست صورت کمک کند و آکنه‌ها و جوش‌ها را از بین ببرد. تحقیقات نشان داده است که مصرف موضعی روغن زیتون همچنین قادر است چین و چروک‌های پوست صورت را نیز بهبود بخشد.

اگر از بیماری پوستی خاصی رنج می‌برید، بهتر است قبل از مصرف حتما با متخصصان طب سنتی مشورت کنید.

خواص روغن زیتون برای پوست - Properties of olive oil for skin

فواید روغن زیتون برای پوست

در طی تحقیقات (منبع تحقیق) انجام شده متخصصان توانسته‌اند این موضوع مهم پی ببرند که فواید روغن زیتون برای پوست به قدری بالا است که زبان از بیان این فواید ناتوان می‌ماند. این روغن سرشار از مواد مغذی و معدنی است که با اثرگذاری بر روی سلول‌های پوستی به زیبایی و جوانی پوست بسیار کمک می‌کنند. از مهم‌ترین فواید روغن زیتون برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع خشکی

    خشکی پوست یک عارضه جدی است که می‌تواند بر سلامت و زیبایی فرد بسیار تاثیر بگذارد. به همین دلیل افراد سعی می‌کنند راهکارهایی را برای مرطوب کردن و درمان خشکی پوست امتحان کنند. یکی از این راهکارها استفاده از روغن زیتون است.

  • رفع چین و چروک

    روغن زیتون می‌تواند کلاژن سازی پوست را تسریع بخشد و کمک کند تا چین و چروک‌های پوستی به طور قابل توجهی کاهش یابد. به همین دلیل گفته می‌شود این روغن برای جوانسازی بسیار مفید است.

  • رفع جوش و آکنه

    خاصیت ضد التهابی و تسکین دهندگی روغن زیتون باعث می‌شود تا استفاده موضعی از آن نقش بسیار زیادی در رفع جوش و آکنه داشته باشد.

خواص درمانی روغن زیتون

روغن زیتون خواص درمانی (منبع تحقیق) گسترده بسیاری دارد. در طی تحقیقات انجام شده، متخصصان به این نکته دست یافته‌اند که روغن زیتون به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار می‌توانند به درمان بیماری‌های زیر بسیار کمک کنند:

  • درمان افسردگی
  • درمان التهاب و بیماری‌های التهابی
  • درمان دیابت
  • کنترل چربی خون
  • کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی
  • کاهش بیماری‌های کلیوی
  • فواید روغن زیتون برای مو

خواص روغن زیتون برای مو - Properties of olive oil for hair

روغن زیتون سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی است که به تقویت مو بسیار کمک می‌کند. به همین دلیل گفته می‌شود که فواید روغن زیتون برای مو بسیار زیاد است. از مهم‌ترین فواید این روغن برای مو (منبع تحقیق) می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت رشد مو

    روغن زیتون حاوی مواد مغذی ضروری برای رشد مو است. این مواد به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کنند و رشد مو را تسریع می‌‌بخشد.

  • مرطوب‌کنندگی

    روغن زیتون به عمق مو نفوذ کرده و آن را مرطوب می‌کند. این امر به جلوگیری از خشکی، وز و شکنندگی مو کمک خواهد کرد. به عبارتی می‌توان گفت این روغن حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده‌ای است که به عنوان مرطوب‌کننده‌های طبیعی عمل می‌کنند. این اسیدهای چرب به پوست سر و مو نفوذ کرده و رطوبت را در آن‌ها حفظ می‌کنند. به همین متخصصان توصیه می‌کنند اگر از خشکی مو رنج می‌برید، مصرف روغن زیتون را در روتین موی خود قرار دهید.

  • جلوگیری از ریزش مو

    این روغن همچنین حاوی ویتامین‌های مهمی چون ویتامین‌های گروه E، A، D و K است که برای رشد و همچنین جلوگیری از ریزش مو ضروری هستند. به همین دلیل استفاده از این روغن فوق‌العاده موجب جلوگیری از ریزش مو می‌شود.

  • درمان مشکلات کف سر

    خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی روغن زیتون باعث می‌شود تا مصرف این روغن در درمان بیماری‌های کف سر مانند شوره، خشکی پوست کف سر، شپش، انواع قارچ و … نقش داشته باشد.

نتیجه‌گیری

در این مطلب در رابطه با خواص روغن زیتون صحبت کردیم و اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار دادیم. ممکن است پس از مطالعه این مطلب تصمیم گرفته باشید با خرید روغن زیتون و استفاده از آن از خواص گسترده این روغن فوق‌العاده برخوردار شوید.

ارزیابی محصولات زادمهر توسط پزشکان - evaluation of products by doctors

انتخاب یک مجموعه معتبر برای خرید روغن زیتون بسیار مهم و حائز اهمیت است. توصیه ما به تمامی کسانی که قصد خرید روغن زیتون اعلاء با کیفیتی مناسب و قیمتی به صرفه را دارند این است که به فروشگاه عطاری زادمهر مراجعه کنند.

ما در این فروشگاه با کمک پزشکانی خبره و توانا تلاش می‌کنیم تا بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات گیاهی و درمانی را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار دهیم و کمک کنیم تا سلامت خود را به دست آورید و از ابتلا به بیماری‌های فراوانی جلوگیری کنید.

سبک زندگی سالم را با این محصولات آغاز کنید.

در صورتی که خواهان مشورت با پزشک هستید، می‌توانید پزشکان و متخصصین طب سنتی که با زادمهر همکاری می‌کنند را با زدن دکمه زیر مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *