تخفیف!

روغن ارده کنجد آزمایشگاهی زادمهر (۰.۴۱٪ اسیدیته) (۵۰۰ سی‌سی)

روغن ارده کنجد یکی از محصولات سنتی شهرستان اردکان یزد است، یک روغن گیاهی غنی از مواد مغذی و اسیدهای چرب ضروری است که به بهبود سلامت قلب، تقویت استخوان‌ها و سلامت پوست و مو کمک می‌کند.

۲۵۲,۰۰۰ تومان

اصالت کالا: اصل
نحوه مصرف:
روغن ارده کنجد را می‌توان به عنوان روغن پخت و پز، چاشنی سالاد یا برای مصارف موضعی مانند ماساژ پوست استفاده کرد. همچنین، مصرف یک قاشق چای‌خوری از این روغن قبل از خواب به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند.

خاصیت‌های روغن ارده کنجد آزمایشگاهی زادمهر (۰.۴۱٪ اسیدیته) (۵۰۰ سی‌سی)

بهبود سلامت قلب و عروق
کاهش التهاب
تقویت استخوان‌ها
کاهش خطر کم‌خونی
بهبود سلامت پوست و مو
تنظیم قند خون

توضیحات روغن ارده کنجد آزمایشگاهی زادمهر (۰.۴۱٪ اسیدیته) (۵۰۰ سی‌سی)

نتایج آزمایشگاهی روغن ارده کنجد

نتایج آزمایش روغن ارده کنجد - Sesame Cream Oil test results

 

ترکیبات:

  • روغن حاصل از دانه‌های کنجد تفت‌داده شده

موارد مصرف:

  • بهبود سلامت قلب و عروق
  • کاهش التهاب
  • تقویت استخوان‌ها
  • کاهش خطر کم‌خونی
  • بهبود سلامت پوست و مو
  • تنظیم قند خون

شکل و مقدار دارو:

  • روغن / ۵۰۰ سی‌سی

چرا روغن ارده کنجد؟

روغن ارده کنجد یکی از محصولات سنتی شهرستان اردکان یزد است. این روغن نیز مانند روغن کنجد از دانه‌های کنجد استخراج می‌شود و هیچگونه افزودنی در آن بکار برده نمی‌شود. اما تفاوت در روش استخراج این دو روغن سبب تفاوت‌های طعمی، کاربردی و ظاهری بسیاری در محصولات حاصله می‌شود.

تفاوت روغن کنجد و روغن ارده کنجد به روش استخراج این دو روغن مربوط است. درتهیه روغن کنجد معمولا از روش پرس سرد استفاده می‌شود. این روغن از کنجد پوست گیری نشده و خام تحت فشار و بدون اعمال حرارت بالا به دست می آید، در حالی که روغن ارده کنجد را از کنجدی می گیرند که پس از شستشو و پوست گیری حرارت دهی می‌شود و در نتیجه روغن حاصل، خواص و طعم متفاوتی دارد؛ در حقیقت روغن ارده را از کنجد تفت داده شده، استخراج می کنند. هر کدام از محصولات بدست آمده دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند و معمولا با توجه به نیاز مصرف کننده انتخاب می‌شوند.

روغن کنجد و روغن ارده کنجد هر دو دارای خواص بی نظیر کنجد هستند. با این تفاوت که در تهیه روغن ارده کنجد به دلیل استفاده از حرارت و پوست گیری، بار میکروبی کاهش می یابد. ضمن اینکه این روغن به دلیل حرارت دیدن و برشته شدن مزه خامی ندارد و دارای طعم بی نظیری است که این محصول را به یک انتخاب عالی برای مصرف در سالادها، انواع سس‌ها و به عنوان افزودنی نهایی در انواع غذاها مبدل می سازد. رنگ روغن کنجد نسبت به رنگ روغن ارده کنجد ، مقداری تیره‌تر بوده و نقطه دود کمی پایین‌تری از روغن ارده دارد. از روغن ارده کنجد می توان برای تفت دادن و پخت و پز نیز استفاده کرد.

روغن ارده کنجد زادمهر یکی از با کیفیت‌ترین روغن‌های ارده کنجد موجود در بازار است که توسط متخصصان و پژوهشگران ایرانی زیر نظر متخصصان طب سنتی تولید شده است. به همین دلیل نیز کیفیت آن زبان‌‌زد خاص و عام است. این روغن ارگانیک و مرغوب علاوه بر داشتن مزه مناسب از مزایای فراوانی نیز برخوردار است. به همین دلیل نیز برای درمان بیماری‌های مختلفی استفاده می‌شود. اگر به دنبال یک روغن ارده کنجد خاص برای استفاده با هدف درمان بیماری‌های مختلف هستید، خرید روغن ارده کنجد زادمهر می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

روغن ارده کنجد یکی از پرخاصیت‌ترین و مفیدترین روغن‌های گیاهی است که به دلیل فرآوری خاص آن از دانه‌های کنجد، تمام خواص مفید کنجد را در خود حفظ می‌کند. این روغن به دلیل فرآیند تفت دادن و آسیاب شدن دانه‌های کنجد، دارای طعمی منحصر به فرد و مقادیر بالایی از مواد مغذی و اسیدهای چرب ضروری است.

بهبود سلامت قلب و عروق: روغن ارده کنجد حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع مانند امگا 6 و امگا 9 است که به کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) کمک می‌کند. این ویژگی باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی و بهبود سلامت عروق می‌شود.

کاهش التهاب و تقویت استخوان‌ها: این روغن به دلیل داشتن مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی مانند کلسیم و روی، به کاهش التهاب‌های بدن و تقویت سیستم استخوانی کمک می‌کند. مصرف منظم روغن ارده کنجد می‌تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد.

کاهش خطر کم‌خونی: روغن ارده کنجد دارای آهن و فولات است که به تولید و تقویت گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند. این ویژگی باعث کاهش خطر کم‌خونی به ویژه در زنان باردار و افرادی که به کمبود آهن دچار هستند، می‌شود.

بهبود سلامت پوست و مو: ویتامین‌های E و K موجود در روغن ارده کنجد به حفظ سلامت و جوانسازی پوست کمک می‌کنند. استفاده موضعی از این روغن می‌تواند به بهبود وضعیت پوست و جلوگیری از خشکی و پیری زودرس کمک کند. همچنین، این روغن برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو نیز مفید است.

چه کسانی نباید از این محصول استفاده کنند؟

  • افرادی که به دانه‌های کنجد یا روغن‌های گیاهی حساسیت دارند.
  • افراد با سابقه مشکلات گوارشی یا معده‌درد باید با احتیاط مصرف کنند.

چه نکاتی را باید قبل از مصرف این محصول بدانیم؟

  • مصرف روغن ارده کنجد باید در مقادیر متعادل و توصیه‌شده باشد.
  • بهتر است روغن ارده کنجد در دمای محیط و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود.

تداخلات دارویی:

  • ممکن است با داروهای رقیق‌کننده خون تداخل داشته باشد و خطر خونریزی را افزایش دهد.

عوارض جانبی:

  • در صورت مصرف بیش از حد ممکن است مشکلات گوارشی مانند نفخ یا اسهال ایجاد شود.

وضعیت مصرف در بارداری و شیردهی:

  • مصرف متعادل این روغن در دوران بارداری و شیردهی معمولاً بی‌خطر است، اما بهتر است با پزشک مشورت شود.

در ۳۰ ثانیه، با نحوه گزینش محصولات زادمهر آشنا شوید!

نظرات خریداران روغن ارده کنجد آزمایشگاهی زادمهر (۰.۴۱٪ اسیدیته) (۵۰۰ سی‌سی)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “روغن ارده کنجد آزمایشگاهی زادمهر (۰.۴۱٪ اسیدیته) (۵۰۰ سی‌سی)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه

محصولی یافت نشد.

آیا مزاج خود را می‌دانید؟

مزاج خود را وارد کنید